![]() |
Citat:
Vill du har mer tips om smart pricing så hör av dig. |
Citat:
Idag ligger den på $0,14. 400 000 visningar, 2500 klick och ynkla $56. Ja tack, jag vill ha mer tips och uppskattar all hjälp jag får. Mvh |
Citat:
Ligger nog oxå på en CPC på 1 - 1,30 kr .... /Patrik |
Citat:
Vad som sker är att Google sänker buden på annonser i ditt nätverk så att din CPC (eCPM sjunker). Enligt vad jag hört (andrahandsuppgifter) kan man drabbas av smart pricing av en eller flera av följande orsaker: a) de klick som din sajt genererar bedöms vara av låg kvalitet, d.v.s de leder till få leads eller avslut. Detta kan t.ex. bero på heterogen målgrupp. B) din sajt har tveksamt innehåll, t.ex. plagiat, olagligt eller gränsande till olagligt material, svordomar, sexuella anspelningar c) din sajt saknar klara och tydliga uppgifter om vem som driver sajten , kontaktuppgifter med adress, information om hantering av användaruppgifter och cookies Observera att detta inte är officiella uppgifter. Det KAN också vara så att dina nyckelord helt enkelt betalar dåligt. En låg CTR kan man försöka förbättra genom placeing och färgsättning. Men för vissa typer av sajter är det svårt att få riktigt bra CTR, särskilt för communities odyl. Prova att försöka få annonserna att smälta in i innehållet. Använd samma färgschema på text och länkar som övrigt innehåll på din sajt. Prova också att göra tvärtom. Använd kontrasterande färger som verkligen står ut. Se vilket som funkar bäst. Du kan också prova att rotera färger för att undvika att dina besökare drabbas av annonsblindhet. Placera annonserna i anslutning till din huvudsakliga innehåll. T.ex. två 250 block under rubrik, innan brödtext, eller efter brödtext. Prova olika placeringar och se vad som funkar bäst. |
Citat:
Är det genom att öka min CTR? Förr låg den på under 1%. Nu har jag plockat bort de flesta annonserna som varit alldeles för klick populära (CTR) och fått upp min CTR lite mer. Och i och med detta kommer eCPM att öka, och de ser jag att den har gjort, lite iaf på 1 dag. Hur länge skall jag vänta? Vad jag har fått höra är att Smart Pricing sätts till när CTR sjunker under 1 - 2%. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:47. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson