![]() |
Citat:
Vinklar man frågan åt olika håll får man desto bättre hjälp... Sedan håller jag med dig att visst borde första åtgärden vara att lösa situationen för en ovetande kund. Men alltför ofta vaknar inte det sunda förnuftet i tid. Också det en anledning att själv styra dialogen åt rätt håll... |
Jag tycker det är mest spännande att dom flera gånger påpekar att du kan kontakta kundtjänst om du vill ha leveransadressen ändrad.
Jag tycker ju att du har gjort det flera gånger.. |
Conrad elektroniks ordersystem verkar fungera på samma sätt, så nu har en order gått till en av mina anställda i stället för till mig.
Efter ett mail och ett telefonsamtal så verkar det som att deras målsättning är att jag skall få mitt paket så snabbt som möjligt utan att det skall kosta mig någonting! Kundservice på hög nivå. |
Jag har nu läst igenom CDONs FAQ, och om man inte har fått varorna inom 14 dagar från det att man betalade dem så ska man kontakta CDON. Och det är precis det jag tänker göra.
Det är ju som ni säger, man hade kunnat lösa det här väldigt snabbt och enkelt, om man från CDONs sida velat det. Jag tänker återkomma och berätta hur och om det här löser sig! |
Enligt en undersökning som jag läste om för ett tag sedan krävs det intelligens över medel för att kunna ge bra service i tex en kundtjänst.
Hur många som jobbar i kundtjänst tror ni har det? (Lösningen att slippa enbart ha anställda över medelintelligens var att införa it-system som guidade de som arbetade i kundtjänsten rätt i olika frågeställningar) |
Citat:
Förövrigt så tror jag det beror mycket på vad det är för typ av bransch och vad för typ av service man ska ge sina kunder. Att vara trevligt, tillmötesgående och använda sig av sunt förnuft brukar oftast räcka i vanlig kundsupport när det gäller orderhantering och produktupplysning. Fallet med cdon i denna tråd är ett solklart fall där alla lyckats med att misslyckas. Bemötandet har varit nonchalant där man fullständigt tycks ha uteslutit en lösning för kunden. Riktigt dåligt hanterat av cdon! |
Jag har själv arbetat som medarbetare samt även varit ansvarig för en mindre kundtjänst (5-10 personer) och enligt mina erfarenheter inom detta område speglar kundtjänstens bemötande till kunden ofta hur viktig ledningen anser att befintliga kunder är och vilka verktyg ledningen ger till kundtjänsten för att hjälpa kunderna.
Intelligens är väl alltid relevant, men jag tror inte att det är av huvudbetydelse. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:36. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson