![]() |
Någon som har några erfarenheter av 30"-skärmar? Jag har hört många säga att antingen 1x30" eller 2x24" är optimalt för att arbeta med grafisk formgivning. Själv sitter jag på 1x20" nu, och är nöjd, även om det hade känts skönt med mer arbetsyta. Sen har jag inbillat mig att det skulle bli väldigt processorkrävande att driva enormt höga upplösningar, typ 2560x1920, men det kan vara något som jag har inbillat mig
|
Lämnade tillbaka låneskärmen idag, ställde upp sovrums-tv;n på skrivordet istället.
Heja vilken bild de blev :) Men ack så jobbigt att arbeta med, 32" LCD Lutar nog mot en sån skärm jag lånade, funkade bra o så men störde mig liite på wide efter ett tag, men det får gå. |
Citat:
har inga som helst problem att arbeta i full upplösning och det funkar faktiskt helt hyggligt att spela i högsta upplösning också. |
Apropå 30" skärmar så såg jag just en "liten" trevlig sak på Gateways sida idag.
http://www.gateway.com/accessories/p...72R.php?seg=hm |
Jag hade tänkt att köpa två plattskärmar för att maximera effektiviteten då jag jobbar heltid med webbaserad verksamhet. Båda skärmarna ska givetvist vara av samma fabrikat och ha DVI och VGA-ingångar. Är det någon av er som har erfarenet av att jobba med två skärmar? Läst lite på forumnet om det och det verkar vara uppskattat.
Någomn som har tips om vilka skärmar jag ska köpa? Vilka storlekar bör skärmarna ha? Bör ju inte vara för stora om de ska få plats på skrivbordet. Funderat på Samsung/LG widescreen-skrämar? |
Jag kör med en LG 20" wide och sen 2 st gamla LG 17" på sidorna. Fungerar riktigt bra eftersom de är nästan exakt samma höjd både fysiskt och i antal pixlar. Känns som något saknas varje gång jag sätter mig vid en dator med bara en skärm.
Sen kan jag rekommendera Ultramon om man använder flera skärmar eftersom det gör att man får en taskbar per skärm. |
Nästan lite pinsamt.
Nu funkar skärmen igen, åtgärd: dra åt skruvarna på kontakten till grafikkortet. Så plattskärm får vänta lite, kanske hinner komma nå roligt tills dess :) |
Citat:
Jag hade en kund som hade en dator där nätverkskortet la av hela tiden. Efter några förbryllade besök där det funkade när jag kom dit och slutade så fort jag tog mig därifrån så fann jag svaret. Det visade sig att kunden använde sig av usb-portarna på baksidan för att ansluta sin kamera och eftersom datorn stod lite olämpligt till så ryckte och slet kunden tills denne kunde komma åt portarna. Och nätverkskabeln som nästan var för kort till att börja med blev spänd som en bågsträng vilket fick nätverkskortet att hoppa ur pci-platsen... Men när jag kom ställde kunden tillbaka datorn för att det skulle se "snyggare" ut! Efter att ha fått en usb-hub på skrivbordet försvann problemet. Oj, då blev det en anekdot så här på morgonkvisten! Du får väl skaffa dig en ihoprullbar 3D-skärm när de nu kommer... ;) |
Haha, Håkan.
Men jag håller med vissa tidigare talare om 19-22" Wideskärmar. Jag själv en Samsung 205BW som är så bra så jag funderar på att köpa en till. Hade tidigare en 17" lcd och en 19" CRT bredvid varandra, vilket var så där eftersom det var stora skillnader i ljusstyrka och färgmättnad. OT: hur blir det om man kör två skärmar och så ansluter man med Fjärranslutning; vad händer med ikonerna då? Samlas de i "en klump" då? Heljobbigt. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:27. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson