WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Inköp av kontors- och arbetsstolar (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=18087)

Thomas 2006-12-14 17:41

Citat:

Originally posted by Seattlegrunge@Dec 14 2006, 13:15
Du fick inget svar på det sista du srev till dem?
Jo jag fick ett lite krystat svar, finns att läsa i tråden nu.

Seattlegrunge 2006-12-14 18:01

Citat:

Originally posted by Thomas@Dec 14 2006, 17:41
Hon var ju helt klart trevlig och ursäktade sig, men det motiverar ändå inte dryga 20 papp för transporten. Inte ens om hon hyr släpp, åker över med båten hem till dig och levererar bordet till dig personligen så kan det hamna på den nivån... känns som att de drog till med en fin siffra bara... "ska vi tappa 4 ggr på ettan eller tvåan eller trean på tangentbordet? asch, tvåan är lagom... 2222" :)

Decibel 2006-12-14 19:10

Citat:

Ursprungligen postat av Thomas
Citat:

Ursprungligen postat av Seattlegrunge
Du fick inget svar på det sista du srev till dem?

Finns ju bolag som kan göra upphämtningar.
Vet av en nisse som köper trädgårds-sten ifrån polen, han skickar dit en transportfirma att hämta till sverige, transport + sten i polen är billigare än bara sten i sverige.

Nån som åker sthlm - lettland kontinuerligt kan inte ta så mycket för att ta med sig ett skrivbord + att sen släppa de på bussgods till thn.

men krångligt å andra sidan.

Thomas 2006-12-16 00:28

2 bifogad(e) fil(er)
Japp det är synd att det blir krångligt för det verkar snyggt och praktiskt. Framförallt med skjut-delen där man kan gömma kablar o grejer.

Thomas 2006-12-16 00:29

2 bifogad(e) fil(er)
En bild till.

Spindel 2006-12-16 00:34

Riktig läcker må jag säga!

Seattlegrunge 2006-12-16 00:44

Citat:

Originally posted by Decibel@Dec 14 2006, 19:10
Vet av en nisse som köper trädgårds-sten ifrån polen, han skickar dit en transportfirma att hämta till sverige, transport + sten i polen är billigare än bara sten i sverige.

Nån som åker sthlm - lettland kontinuerligt kan inte ta så mycket för att ta med sig ett skrivbord + att sen släppa de på bussgods till thn.

men krångligt å andra sidan.

Nu hittar jag inte exakt rätt artikel, men att det i många fall lönar sig att handla på andra sidan Östersjön råder det inga tvivel om.

Den artikel jag inte hittar just nu (det var kanske i pappersform jag läste den) så sparade en skånsk familj 15-20 tusen på att handla sitt IKEA-kök i Gdansk, Polen och detta inkluderar frakten (som de själva ombesörjde).

Har för mig totalpriset för allt på IKEA i Sverige låg på cirka 60 tusen medan det i Polen blev cirka 40 tusen. Det är en enorm skillnad i sammanhanget, så visst kan det vara mycket lönsamt om man ska över och handla "flotta" kontorsmöbler som kostar en slant.

Här är en länk till en intressant artikel (plus ett par andra länkade) som Sydsvenskan skrev under oktober månad:
http://sydsvenskan.se/varlden/article80882.ece

Thomas, de bilderna du bifogade här, är de möblerna du pratade om i Lettland? Damn va snygga!

Seattlegrunge 2006-12-16 00:45

Citat:

Originally posted by Kjette@Dec 16 2006, 00:42
Tycker det är jobbigt med en sån skiva som man skjuter fram och tillbaka för musen och tangentbordet, men annars måste jag säga att det var riktig läckert.

Jag gillar det inte heller, men är skivan bara tillräckligt stor och stabil så att den inte upplevs som en skiva så är det kanon!

jonny 2006-12-16 11:23

Jag var i Estland nyligen och även om jag inte tittade på möbler så kostade det mesta ungefär hälften av vad det kostar i Sverige

iXam 2006-12-16 19:10

Finns bara ett märke jag VARMT kan rekommendera och det är RH. Otrolig kvallitet och komfort. Tyvärr är dom ganska duktigt kostsamma.
www.rh.se

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson