![]() |
Citat:
Citat:
[16:02] abc: http://www.webmasternetwork.se/f2t14649hl-st15.html [16:02] abc: Killen kokar av ilska för att Mattias äger honom i sökmotoroptimering :) Citat:
Citat:
|
jomper -> Jag tror att ni kan anmäla honom till Google hur mycket ni vill - men de kommer inte göra ett skvatt åt saken - även om han skulle haft kvar de annonser som han hade förut.
I teorin vill Google att det ska vara bra sökresultat med relevanta resultat. I praktiken vill Google tjäna pengar - och det är det de gör med så kallade "scraper"-sites - stora pengar. De flesta annonsörer lär inte heller klaga då det ofta är väldigt bra riktad trafik som kommer via så kallade scraper-sites - det finns till och med annonsörer som kör riktade kampanjer på just scraper-sites. Det finns horribla exempel på scraper-siter som har en fet google-adsense-reklam överst och sedan efter 2 sidscrollningar ner har de lite scrape:at resultat - allt för att få en så hög CTR som möjligt. Det värsta som kan hända med en scraper-site är att den blir deindexerad från googles index, men annonsören lär knappast få sitt adsense-konto avstängt, tror inte jag har läst om någon som fått sitt avstängt pga. en scraper-site - men rätta mig gärna om jag har fel. |
Citat:
När det var löst så var det "keep up the good work!". Citat:
|
Haha, riktigt komiskt att se folk bli så sura när dem blir omkörda på sökmotoroptimering.
Som vanligt jobbar Svenska avundsjukan grymt bra! :lol: Jag förstår inte riktigt vad trådskaparen babblar om, snott text från andra sajter utan att länka eller vaa?? Vad jag kan se så liknar sajten en vanlig affiliate sida med kort beskrivning och innehåll om respektive sajt med en fullständig länk. Massa adsense?? eh? Google tillåter 3st Adsense banners (om du inte redan visste det), medans 2v.se endast använder sig av 1. <_< ps. Haha, reklam enda anledningen till att 2v.se finns, haha?? Vad menar du med det? Det är som att säga " bojkotta aftonbladet, enda anledningen till att dem finns är reklam ". |
Citat:
sorry, lite ot men jag är så trött på dessa uttalanden. |
Citat:
|
Citat:
|
Det är helt fantastiskt att vi kunde få så många kunnigas åsikter i ämnet.
Thomas skickligt formulerade citat - ger oss alla lite mer att leva för. Man tröttnar aldrig på att höra "om det är lagligt, så är det lugnt". Vi får någon slags gröt här, där vanliga hederliga människor förväntas skriva informativa inlägg på ett forum som inte har några problem med våldtäcktsporr - så länge det är lagligt. Man stjäl ideer, domäner, texter och bilder av varandra, inget problem - för polisen har inte tid att jaga internets skumrask, och då är det nästan lagligt, vad Thomas? Sedan hade vi även Alpers kommentar om 1 annons, mycket spännande då typ 3 inlägg i tråden handlade om att 2v.se tidigare hade hela content framen med reklamn MEN tog bort det för att slippa bli bannad för överträdelser. I och för sig, 22 inlägg är kanske lite mycket, nästan som att läsa en bok vad Alper? usch det går inte för sig... Och Alper, texten tillhör inte 2v.se, de har stulit den från sidorna med en bot. Därav hela problemet, denna tråd och min irritation, om man inte har tid eller förstånd att sätta sig in i tråden kan man låta bli att svara. Inte konstigt att kvaliteten på det här forumet sjunker dagligen, när skrev någon senast något informativt eller delade med sig? Kanske för att man inte vill dela med sig till personer som stjäl arbete från ens siter? Som bor hemma hos mamma vid 39 och driver 7 hårdporrsiter eller nån 40-årig avdankad irc-spammare som hela tiden försöker hävda att moral inte hör hemma här. Citat:
Att du däremot inte gillar mig kan antagligen härledas till att du blev förbannad när jag berättade om mina erfarenheter med JX och hur mina konton haft nedtid på i snitt 5h per vecka i 6 månader. Innan dess var allt frid och fröjd, men efter detta har du varit god nog att lämna ditt avtryck i mina trådar. Det kan vara hårt som webmaster, det är jag övertygad om. Men jag har svårt att tro att alla blir avtrubbade av det. Och vi som inte är vana med det kanske får skylla oss själva? Man behöver några år i turkiskt fängelse innan man ligger på samma nivå som du Thomas. Jag kommer följa tidigare medlemmars exempel och lämna forumet till fördel för någon annan plats med färre emotionellt skadade. Lycka till med dina forum, må antalet medlemmar stiga stadigt så de har något att skriva på din grav om 30 år! |
Känns ju lite dumt att skriva en gång till efter att jag sade att jag skulle lämna, men jag är inte så melodramatisk, så det får gå ändå. Skulle bli snett annars om någon kollade på siten och inte förstod vad jag gnällde om.
Nu har Mattias ordnat upp alla problemen sedan denna tråd skapades. Mattias förstod antagligen att han bröt mot lagen och det var trevligt att det åtgärdades, tråkigt att tråden förstördes med skitsnack dock. Jag talade precis med Google igen och de kommer släppa frågan eftersom problemet inte kvarstår. |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:28. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson