WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Pizzerior överger onlinepizza.se? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1057410)

tartareandesire 2013-04-01 19:31

Citat:

Ursprungligen postat av Westman (Inlägg 20466426)
Vilka andra alternativ till Onlinepizza finns det? Jag hittade en annan leverantör men som på ytan inte alls inger förtroende (felaktigheter ang. momssatser, otydlig information om företaget etc.).

Sen att jag känner igen en av ägarna är inte enbart positivt.

Mat24 finns men det är samma ägare numera. Många pizzerior finns på bägge.

Westman 2013-04-01 20:35

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20466431)
Mat24 finns men det är samma ägare numera. Många pizzerior finns på bägge.

Jag räknar dem som samma sak då det verkar vara exakt samma på båda ställena. Jag har dock inte jämfört.

Anders Larsson 2013-04-01 21:52

En orsak till att pizzerior (och restauranger) hoppar av kan mycket väl vara att OP har växt - och därmed minskar antalet beställningar som kommer via OP eftersom utbudet är så mycket större.

Här kan jag välja allt från slabbig pizza till gourmepizza, thai, bagels, pasta, Sushi etc. Det är ingen orimlig gissning att de pizzerior som inte har toppbetyg tappar kunder till de andra.

När pizzerior då hoppar av ökar troligen antalet beställningar hos de som är kvar, och affären blir bättre för dem att vara kvar, och OP kan återigen motivera sin prismodell.

Men det är bara min gissning. Självklart kommer det att komma konkurrenter som vil slåss om marknaden.

MRosenson 2013-04-01 22:49

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20466387)
Tar man hänsyn till miljön så tar man inte bilen för att hämta en pizza. De flesta bor inte särskilt långt från en pizzeria idag :)

Nej men snälla.. Sluta.. Du bor i Stockholm I guess? Ta dig ut i världen!

P3N 2013-04-01 22:53

Citat:

Ursprungligen postat av sioustis (Inlägg 20466423)
Lunds bästa pizza hittar du på "Avesta" som ligger i närheten av polishuset :) Prova den, överväger att ta tåget ner bara för o käka där o sen åka tillbaka upp till sthlm :P

De har god Kebab också ;)

tartareandesire 2013-04-01 22:54

Citat:

Ursprungligen postat av MRosenson (Inlägg 20466442)
Nej men snälla.. Sluta.. Du bor i Stockholm I guess? Ta dig ut i världen!

Det var en generell kommentar som inte gällde någon enstaka individ. Naturligtvis finns det de som mer eller mindre måste ta bilen vart de än har ett ärende. Sen behöver man väl inte bo i Stockholm för att det ska finnas en pizzeria i vart och vartannat kvarter numera? :) Där mina föräldrar bor har den gamla matbutiken blivit pizzeria. Tycker det ser ut så på de flesta platser tyvärr.

Hjorten 2013-04-01 23:51

För egen del finns det en pizzeria ungefär fem minuter bort, men den är långt ifrån bra. Sen finns det en tio minuter bort på cykel som är lite bättre, men jag är lat och föredrar hemkörning. Däremot har jag inte direkt märkt nån minskning på OnlinePizza här i Uppsala.

Björn 2013-04-02 00:41

Hos mig finns det minst 10 bra pizzerior inom 2 minuter med bilen. Men sthlm är inte jätte-representativt för Sverige som helhet på pizzafronten enl min erfarenhet. Dessutom har inte alla bil...

Ot. Hjorten, av nyfikenhet, vilken är den bästa pizzerian i Uppsala enligt dig? Har testat några olika, men ingen är direkt bra...

Westman 2013-04-02 09:01

Citat:

Ursprungligen postat av Björn (Inlägg 20466449)
Ot. Hjorten, av nyfikenhet, vilken är den bästa pizzerian i Uppsala enligt dig? Har testat några olika, men ingen är direkt bra...

Jag har exakt samma erfarenhet och det är illa med tanke på hur många det finns.

Pake 2013-04-02 09:10

Citat:

Ursprungligen postat av P3N (Inlägg 20466445)
De har god Kebab också ;)

Tyvärr så har Avestas kebab fallit väldigt mycket de senaste åren. Idag är den inte bättre än andra.

Lunds bästa pizzerior finns inte med på OP. De som gör bäst pizza är Vespa och italia il ristorante. Ingen av dem har utkörning och är dyrare än de vanliga pizzeriorna.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson