Citat:
Originally posted by eddman@Oct 27 2005, 14:50
Annars låter PRQ fantastiskt bra men det ligger ju tyvärr i ilstockholmo.
|
Nu är ju inte jag delaktig i den den dagliga driften av vår hotell/colo service utan det sköter personer som kan, men ett tips som jag uppfattat det. Har du spanat in PRQ och tycker att dom verkar bra hyr in dej hos dom! Även om dom är i sthlm.
Att ha en colo i en hall innebär inte att man kan "springa" där fritt hur som helst. Som kund i ett rack innebär inte att man får komma in och fixa hur som helst hos dom stora aktörerna.
Det finns ju banker, stora stora webbsidor, kommuner osv som är kunder.
Jag är övertygad om att ovanstående gäller alla seriösa datahallar. Och iom det att du i längden tjänar på att välja efter service i stället för geografisk placering i landet. Jag är övertygad att du kommer bli nöjd även om servern är i sthlm.
Citat:
Vi är båda två Windowssnubbar och eftersom det är en linuxserver med Apache vi vill köra så antar jag att vi kommer att stöta på en del trubbel vid installation.
|
Om du är osäker låt folk som kan detta fixa. Ingen seriös leverantör av en colocationtjänst vill att en kunds server skall strula, det blir bara dyrt för leverantören tro mej! Att installera och simulera enorm trafik (testköra) görs nog av alla till en rimlig summa pengar. Säkert så även på PRQ's webbhotell-service.
Thomas
|