![]() |
Nu läste jag precis beslutet och måste säga att jag blev helt paff.
Domänen det gäller är alltså sjalvkansla.se och sökanden menar att domänen är hennes pga att namnet Mia *** kan anses vara ett inarbetat varumärke? De hade ju lika gärna kunnat dra något om att kattungar är söta och att blommor luktar gott. Och hennes ombud i ATF-tvisten som har formulerat denna rappakalja, är alltså samma företag som från första början slarvade bort domänen? Chanserna att vinna hade så klart varit små även med ett seriöst anförande, men i och med detta så måste de ha varit exakt noll. Det gör ont i hela kroppen att läsa det här. |
Citat:
|
Nu har jag läst beslutet också och jag hoppas innerligt att Levonline stått för hela kostnaden för ATF. Jag har visserligen inte läst deras inlaga, men det tycks vara lika relevanta att hävda att Apple eftersom iPhone är ett varumärke har rätt till samsung.se. Jag är riktigt upprörd över vilken låg kvalitet den inlagan höll.
Beslutet är helt rätt även om det är synd om Mia T. |
Citat:
|
Enligt Qvord AB förstod de att det aldrig skulle gå igenom men Levonline använde det väl som ett desperat försök till att försöka få tillbaka den.
Det som stör mig mest är att de inte kontaktat mig alls utan körde på ATF direkt. Det är synd om Qvord AB, om deras historia stämmer, då de förlorade både miatornblom.se och sjalvkansla,se |
De kanske använt samma ansökan för båda domänerna. Att få tillbaka miatornblom.se bör ju inte vara omöjligt, får jag hoppas.
|
Med risk för att vara lite offtopic, men frågan är relevant i sammanhanget (gäller .SE).
Låt säga att man har råkat ut för en oseriös registrar som trots mottagen betalning inte förnyar en domän på förfallodatumet. På deaktiveringsdatumet så deaktiveras därför domänen. Men fram till avregistreringsdatumet så har ägaren fortfarande chansen att ta tillbaka sin domän. Hur lång är perioden mellan deaktiveringsdatumet och avregistreringsdatumet? Och till vem vänder sig ägaren för att rädda domänen? Är det till samma oseriösa registrar som från början tappade domänen? Är denna registrar den sista livlinan, eller kan ägaren vända sig direkt till IIS för att rädda domänen? En domän ligger i karantän mellan avregistreringsdatumet och datumet för frisläppande. Kan ingen, dvs inte ens den förra ägaren, registrera domänen under denna period? |
Citat:
Du skriver att registraren ska lämna ut EPP inom 5 arbetsdagar enligt registreringsvillkoren. Inom 5 arbetsdagar från vad? Från det att jag betalade min faktura (dvs registrerade domänen), eller från det att jag inte betalade min faktura (dvs lät domänen förfalla)? |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:11. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson