![]() |
Jag har letat efter hyresrätt (1a hand) i snart 4 år. Jag är inte kräsen, men vill dock inte hamna i Farsta strand eller Rinkeby. Har flyttat cirka 10 ggr sen start, om inte mer...
Har man inte rika föräldrar, eller föräldrar som är kompisar med fastighetsägare, eller kompis med någon som är kompis som är fastighetsägare... Ptja, då är det också kört att få förstahandskontrakt! |
blomkruka:
Kört är det inte, men svårt är det. mvh |
Citat:
Jag ska berätta en liten berättelse om att få lägenhet i Stockholm. Min vän Pelle åker till Australien i November och blir borta till mitten på Januari. Pelle har en bostad på Kungsholmen i Stockholm som han vill hyra ut i andra hand under tiden han i Australien och reser runt. Pelle skrev en annons och laddade upp den på blocket, inom loppet av 10-15 minuter hade han fått över 50 svar från personer som vill hyra lägenheten. Pelle tröttnade och har nu hyrt ut lägenheten till en vän till honom. En annan vän till mig som vi kan kalla Lotta, hon sökte lägenhet i Stockholm för att studera på Karolinska till Sjuksköterska och la ut en annons om att få hyra en i andra hand. Efter en timme eller något så hade hon fått hur många svar som helst, hon kunde välja och vraka hur hon ville.. Summan av det hela, så funkar bostadsmarknaden i Stockholm.. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:42. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson