patrikweb |
2011-05-04 21:23 |
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus_A
(Inlägg 20404244)
Inte samarbete men att man utnyttjar en tredjeparts jour som sitter vaken, typ larmcentralen/securitas. De har inga kunskaper och kan inte göra något, men kan svara i telefon, ställa frågor utifrån ett formulär, samt ställa frågan om kunden är villig att betala för att man ringer och väcker en tekniker.
Sen har jag personligen lite svårt att förstå hur en nattlig insats kan kosta 20 k även om den kräver inställelse, så länge det bara handlar om en person.
|
Är ju många så kör så med, ja 20k kanske är lite överdrivet. Men 3-10k kan vara rimligt beroende på tiden och var som ska inställas. Just pga utformningen av LAS och alla regler som finns.
Det finns många gånger jag inte ens skulle orkat bry mig för ens 10k för det ändå är så lite pengar och det är inte är värt det ibland.
Visst att man kanske skulle kunnat ha någon betaltjänst som genererar fram en kod för komma fram på jour, största problemet är ju att det kan vara svårt att garantera en jour tjänst alla fall.
När man säljer en jour tjänst så räknar man ju fram ett pris och beräknar hur många folk man kan avsätta för det.
Själv så har man alltid kört med 1200:- /h efter kontorstid och om kund inte har något SLA/jour avtal så får kund ta alla omkostnader. Och då kan det bli 2000-3000/h om man behöver kalla in extra folk.
Handlar ju mycket vad det gäller med, finns en del som PM mig på kvällen och saker jag löser utan ta betalt. Som vissa omstarter om det går lösa remote.
Då man ändå i regel sitter med 200 fönster/flikar och massa terminaler öppna inloggade lite var stans så går det i regel fort göra vissa saker.
|