WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Gudryn Schyman (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1042806)

hubbert 2010-07-07 12:41

Visst är det så tartareandesire att egna politiska värderingar speglar kommentarerna hos en del här och inte själv handlingen.

Tittar man på en omröstningen i AB angående aktionen så av 140.000 röstande stödde 7,7% aktionen att jämföra med de 1,4% som röstade på partiet.
Ser man sedan på en del bloggkommentarer så märker man att vänsterbloggare i stor utsträckning mer eller mindre stödjer aktionen.

Med tanke på att Gundruns debattartiklar kritiserar vänsters sätt att hantera lönefrågan så förstår man att det är den gruppen hon siktar in sig att ta väljare ifrån.
För det är väl ingen som tror att hon försöker väljare från moderaterna?

robertsson 2010-07-07 13:16

Citat:

Ursprungligen postat av Spindel (Inlägg 20361661)
Att skänka bort 100 000 kr till en random kvinna på stan hade nog också fått uppmärksamhet i media?

Hur jämställt är det då?

tartareandesire 2010-07-07 13:34

Citat:

Ursprungligen postat av Alto (Inlägg 20361744)
Säger som kw_wasabi.

Vidriga och sjuka människa..

BURRRRRP

Tror hon är tämligen frisk faktiskt, framför allt hör man henne sällan säga "vidriga och sjuka människa" till någon vilket är riktigt lågt och hör varken hemma här eller någon annanstans.

Alto 2010-07-07 14:08

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20361760)
framför allt hör man henne sällan säga "vidriga och sjuka människa"

Sällan ja, däremot hyser tösen lita agg men de där djuren.. män eller vad det nu kallas ;)

rhuse 2010-07-07 15:39

Jag kan inte säga att jag håller med henne i många frågor men hon är ärligt talat en av få politiker jag faktiskt respekterar för att hon faktiskt står för det hon säger. Inte heller tycker jag att det var slöseri eftersom frågan om kvinnors lika löner fick sånt otroligt mediafokus och det hade troligtvis inte skett om hon bara donerat summan till en fattig kvinna.

icehole 2010-07-08 12:09

Citat:

Ursprungligen postat av Alto (Inlägg 20361772)
Sällan ja, däremot hyser tösen lita agg men de där djuren.. män eller vad det nu kallas ;)

du menar alltså att män INTE är djur?

sedan tycker jag för övrigt det kan vara befogat att "vår" hälft av mänskligheten får stå till svars för vårt beteende, men det är en diskussion som får tas i annan tråd

kw_wasabi 2010-07-09 01:59

Citat:

Ursprungligen postat av icehole (Inlägg 20361866)
du menar alltså att män INTE är djur?

sedan tycker jag för övrigt det kan vara befogat att "vår" hälft av mänskligheten får stå till svars för vårt beteende, men det är en diskussion som får tas i annan tråd

Och alla män har samma beteende och ska kollektivt bestraffas? Du får stå till svars för Fritzls gärningar och jag får stå till svars för Billy Butts. Sen kan alla mulimer stå till svars för Usamas gärningar så har vi generaliserat färdigt tycker jag...

jonny 2010-07-09 09:00

Citat:

Ursprungligen postat av robertsson (Inlägg 20361752)
Hur jämställt är det då?

Men Fi är väl inte för jämställdhet? De är ju "för kvinnor - mot män".

Citat:

Ursprungligen postat av kw_wasabi (Inlägg 20361950)
Sen kan alla mulimer stå till svars för Usamas gärningar så har vi generaliserat färdigt tycker jag...

Sker inte det redan lite varstans i världen?

Henkutt 2010-07-09 10:15

Citat:

Ursprungligen postat av Santos (Inlägg 20361700)
Är det enbart uppmärksamhet man vill ha finns det billigare saker man kan att göra.
Till exempel, låt oss säga... gå genom Stockholm naken samtidigt som man har sex med ett halshugget lamm. Det är minst lika relaterat till jämställdhet som att bränna pengar också.

Det roligaste jag läst på länge, men ack så sant.

Robert 2010-07-09 13:29

Hmm

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20361760)
Tror hon är tämligen frisk faktiskt, framför allt hör man henne sällan säga "vidriga och sjuka människa" till någon vilket är riktigt lågt och hör varken hemma här eller någon annanstans.

Kissade i foajen till en biograf, hamnade på behandlingshem, fick flertalet återfall under följande år (alkoholism är en sjukdom, så ja, hon är sjuk), glömde att redovisa sina taxiresor, anlitat svart städhjälp, påstått att alla män är talibaner, försökte dra av alla resor hon gjort i jobbet som privata avdrag i deklaration, tvingades att avgå som partiledare, betalade sitt 50årskalas med partiets pengar (300 gäster på Spybar), får sparken som krönikör på Kristianstadbladet efter att ha plagierat sin text, kräver att en hel folkgrupp (män) tar kollektivt ansvar (och straff), ytterligare stora och kreativa avdrag i deklarationen, gått på illegala ravefester, och avslutar allt detta med det hon alltid har pysslat med: att bränna andra människors pengar.

Så visst, helt normal är hon nog.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson