WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Infoo.se, nya priser för att anmäla hemsida (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1041288)

DistansData 2010-05-31 15:16

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20357508)
Det finns dock en del riktigt bra placeringar där länken helt klart är värd pengarna.

Nu var det min länk jag skrev om och den är inte värd någonting, vet inte vad du menar för länkar som har högr värde ? Är det dom som betalar 949 + moms per år som får dom eller ?

Vad jag kan se så har första sidan på infoo.se PageRank 4 och dom andra under det och någon högre lär inte finnas på den siten ? Så vilka länkar skulle vara värda pengarna och som gratiskataloger inte skulle kunna erbjuda ?

DistansData 2010-05-31 15:19

Citat:

Ursprungligen postat av nord84 (Inlägg 20357509)
Om man inte gör ett aktivt val; tas man bort då? Eller påstår de att de börjar ta betalt från dag 1?

Anatgligen tas du bort, jag avreggade mig och fick ett meddelande på deras site att länken kunde försvinna eller vad det stog, kanske skulle man ha låtit bli att göra ett aktivt val :-)

Men tänkte att dom kanske då skickar ut en faktura.

tartareandesire 2010-05-31 15:21

Citat:

Ursprungligen postat av DistansData (Inlägg 20357510)
Nu var det min länk jag skrev om och den är inte värd någonting, vet inte vad du menar för länkar som har högr värde ? Är det dom som betalar 949 + moms per år som får dom eller ?

Vad jag kan se så har första sidan på infoo.se PageRank 4 och dom andra under det och någon högre lär inte finnas på den siten ? Så vilka länkar skulle vara värda pengarna och som gratiskataloger inte skulle kunna erbjuda ?

Hm, hade de inte högre för inte särskilt lång tid sedan?

DistansData 2010-05-31 15:22

Finns det ens någon som aktivt använder den katalogen ens ?

DistansData 2010-05-31 15:24

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20357512)
Hm, hade de inte högre för inte särskilt lång tid sedan?

När det var sunet katalogen så hade dom högre värde så du kanske tänker på det, men efter flytten så tappade dom värdet.

Dom kanske rent av har tappat värde också för att dom börjar ta betalt för länkarna som jag skrev om tidigare ?

Jim_Westergren 2010-05-31 15:29

Det skeppet sjunker snabbt nu ...

Är inte hela vitsen med Infoo.se att det ska vara en resurs för besökare och tack vara många års arbete har de byggt upp något som fått många besökare, inlänkar, hög PageRank och bra trust?

Nu har Infoo istället blivit något ställe där man betalar för att få PageRank - det gillar inte Google.

Numera har de gått ner till PageRank 4 men det var inte helt oväntat pga att de säljer PageRank helt öppet och att deras gamla domäner inte 301as till den nya.

Kan inte fatta hur jäkla korkat de har hanterat det. Snacka om hur mycket timmar KTH har lagt på att bygga upp denna resursen som nu bara pissas bort.

Jan Eriksson 2010-05-31 15:29

Tackar man nej så står det bla:

Citat:

Infoo förbehåller sig rätten att ta bort er länk...
Möjligen tar det inte bort några länkar eftersom då blir Infoo ännu mindre värd...

Är det någon som använder Infoo?

DistansData 2010-05-31 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av Jim_Westergren (Inlägg 20357517)
Det skeppet sjunker snabbt nu ...

Är inte hela vitsen med Infoo.se att det ska vara en resurs för besökare och tack vara många års arbete har de byggt upp något som fått många besökare, inlänkar, hög PageRank och bra trust?

Nu har Infoo istället blivit något ställe där man betalar för att få PageRank - det gillar inte Google.

Numera har de gått ner till PageRank 4 men det var inte helt oväntat pga att de säljer PageRank helt öppet och att deras gamla domäner inte 301as till den nya.

Kan inte fatta hur jäkla korkat de har hanterat det. Snacka om hur mycket timmar KTH har lagt på att bygga upp denna resursen som nu bara pissas bort.

Ja ett fatalt misstag av dom.

Jim_Westergren 2010-05-31 15:34

De tidiga domänerna som har/hade trust i Google är katalogen.kthnoc.se (PageRank 6, droppad och reggad av någon annan) och katalogen.sunet.se (PageRank 6, utan 301)

Och jag skrev till Urban Lindstedt ett flertal gånger (april 09) om att implementera 301 men det blev visst aldrig av ...

tartareandesire 2010-05-31 15:38

Citat:

Ursprungligen postat av DistansData (Inlägg 20357516)
När det var sunet katalogen så hade dom högre värde så du kanske tänker på det, men efter flytten så tappade dom värdet.

Dom kanske rent av har tappat värde också för att dom börjar ta betalt för länkarna som jag skrev om tidigare ?

De hade högre även som Infoo är jag tämligen säker på.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson