![]() |
Citat:
http://www.wn.se/showpost.php?p=20444277&postcount=5 |
Citat:
|
Citat:
Din sista mening lät åtminstone lite lovande inför framtiden :) |
Citat:
Rätt kapacitet, rätt kompetens och rätt utrustning uppsatt på rätt sätt skyddar 99% av alla attacker. Du kan gå så långt så du filtrerar olika vilket land trafik till och med kommer ifrån. Allt handlar endast om mönster, som exempel TCP och HTTP. För man ska följa TCP rfc så måste det ske handskaning på rätt sätt, att blockera SYN i PPS är väldigt simpelt. Du kan till och med redirekt all trafik via en appliance för filtera det värsta. Även om man har en attack som lyckas köra SYN/ACK riktigt och skapa en aktiv socket så kan jag garantera att dom inte skickar med en HOST Header rätt mot HTTP. Vilket då har ud ett mönste filtrera på, om dom nu gör det så kan du blockera just efter det mönster istället. Ser man till UDP/ICMP eller andra IP protokoll så är det 99% trafik som inte ens behöver nå en shared miljö eller används ens. |
Citat:
Visst att många stora leverantörer har en del avancerad övervakning som analyserar och ser DDoS, men inte i form av komplett skydd genom sitt nät på det sättet. Ofta tar dom då betalt erbjuda lösning för det före kundens avlämning. Sedan finns det även delvis det ni efterfrågar, största tillverkaren av DDoS skydd har funktion för skicka ut blockering av en DDoS attack som hittas i en operatörs nät till alla användare till produkten. Men det är ju frivilligt att delta där, vet inte hur vanligt det är. Vet att Telia och Comhem använder deras produkter alla fall. |
Ska visa information om det gemensamma systemet som lär sig, den har dagliga uppdateringar över 0day exploit och attacker samt vila operatörer och IP som är inblandade. Allt från scan, ddos, bonät, spam, mailware etc etc.
Här är exempel från senaste 24h från Sverige: http://connect2ip.se/ddos1.png http://connect2ip.se/ddos2.png Sedan står PRQ för 97% av alla Phissing attack sidor i Sverige, med Binero på andra plats: http://connect2ip.se/lol.png |
patrikweb:
Tack för infon. Väldigt intressanta siffror. |
kristian - Arbors sida här för lite live siffror om du inte har den: http://atlas.arbor.net/cc/SE
|
Att Alltele ligger högt kan man undra lite över.. Hur många är det som har iptelefonidosor (alt. vidöppna brandväggar för att få telefonin att "fungera") som läcker som såll?
edit: Det var visst samma ip som stod för hela den delen såg jag en bit ner. |
Citat:
Även många osäkra SOHO routrar, är väldigt simpelt bygga ett litet mask som sprider sig genom flera miljoner routrar. Bara ladda upp ny firmware för antingen sniffa lösenord hos kunds trafik eller för botnät. Dock så är SOHO routrar CPU rätt dåligt så går inte få så många PPS smidigt. Har sett mycket sådant under året när man utforskat och analyserat. |
Lite intressant att folk i denna tråden sitter och klagar på CN, när de som klagar själva haft kunder som varit infekterade och agerat DDOS sources :P.
Ännu värre är att man vägrat stänga dessa VPS:er/co-location/proxies även efter påpekande och gömt sig bakom "sekretess"-klausuler. Summa summarum, DDOS går att förebygga men kostar pengar, är tidskrävande och kräver arbete i alla led från leverantör ned till slutkund. |
Citat:
Vi har kört City Cloud nu i fyra år - det är servrar som kan startas i hundratal och det första är att skapa system för att kunna stoppa: 1. Oseriösa personer som vill åt tjänsten - innan de ens når en server - och det är många. ;-) 2. Om en maskin körs igång - mot förmodan med störande tjänster - ha system som snabbt kan agera och stänga ner. Automatisera det så hårt man kan. Om inte annat är ovan ett råd till alla nu "nya" aktörer som skapar liknande tjänster. Utan dessa system är det väldigt lätt att någon får mycket datorkraft som kan användas till vad som helst. Om ovan stämmer dock - så är det folk här som sitter och pratar om detta och sedan gladeligen låter folk dosa från sina nätverk? Då är man del av hjärtat av problemet - och det vore ju väldigt olyckligt om vi inte alla tar det ansvaret? Du har helt rätt - med mycket pengar och tid kan det stoppas. Det finns dock alltid gränser vad Arbor klarar och andra lösningar klarar - så även med bästa systemen kan en riktigt stor DDoS skada. Som alltid blir det en balansgång mot vad kunder är villiga att betala för en tjänst. |
Vi webbhotell kanske skulle signa något avtal mellan varandra - code of conduct - för att hjälpa varandra - med visst regelverk som kan auditas? Om det nu verkligen är så att vi har svenska aktörer som låter saker köras trots påpekningar?
|
Det borde kunna gå att samarbeta kring just såna här saker, dock känns det som att mycket hänger på de stora operatörerna. För vår del så tar vi alla abuse förfrågningar på allvar och vi brukar stänga ner tjänster som smutsar ner vårt nät, dock alltid i samråd med kunderna och än så länge tycker dom flesta kunderna att de e bra att vi kopplar ur grejorna om de kan störa andra.
Arbor är en riktigt bra tjänst men prissättningen är inte hållbar för mindre verksamheter, i vårt fall handlar det om femsiffriga belopp per månad. Dock finns det andra tjänster som t.ex. snorby.org |
Så var det dags igen då....
Alltså, det har vart uppe innan, men varför är just CN så utsatta för dessa attacker? |
Så sjukt jobbigt!
|
@johan1234: Har ni något i pipelinen som med stor säkerhet kommer lösa problemen?
Vill egentligen inte byta men det kanske krävs snart. |
Jag vill inte heller byta, men detta håller inte, men jag har svårt att fortsätta
försvara detta gentemot kunder jag placerar hos er... |
Otroligt segt :( Tog 15 min för mig att logga in på kontrollpanelen.
Jag hoppas verkligen ni fixar det snart CN och får bukt på det hela. Lycka till.. |
Vi har bland annat tagit beslut om att köra Arbor framöver. Jag har dock inte datum på exakt när det kommer vara installerat och klart (inväntar leveransdatum). Dock vet jag vi kommer prioritera det som ni kan tänka er.
Vi hoppas det rätt snabbt skall göra våra kunder ett "tråkigt" mål att försöka DoSa. |
Förändringar i kontrollpanelen har ni lovat länge (bara kika på pm's mellan oss sen innan). Mycket snack och inte mycket verkstad. Fast det är klart, skulle ni fixa kontrollpanelen nu så skulle man inte veta vilka felmeddelanden som man kan bortse ifrån.
|
Citat:
Detta är också anledningen till att webbhotell som Surftown och Crystone inte ens erbjuder PHP 5.3.x ännu. De måste snällt sitta och vänta på uppdateringar hos sina leverantörer innan de själva kan testköra nästa version och därefter uppgradera. Detta är så klart en fråga om resurser och ekonomi. Sverige är ett litet land och så länge den stora massan huvudsakligen styrs av priset så får man acceptera det helt enkelt. Annars gör man bättre i att satsa på en server hos exempelvis Glesys så man har full kontroll själv. |
Citat:
Även om produkten är väldigt enterprise så krävs det ändå hög kompetens för ha den i drift, väldigt mycket att optimera för få rätt värden. Men gissar att ni kommer ha den inline i er typ av miljö. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
tartareandesire - fram tills nu hade vi tyvärr inte fixat saker snabbare även om det känns som "5-minuterssaker". Vi har haft möjlighet att göra massor själva - men tyvärr har vi inte kraften till allt. Som alltid blir det tunga prioriteringar.
När det gäller vårt beställningsformulär vill ja helt hålla med dig. Kan bli såååå mycket bättre. Tur nog kommer det ett helt nytt i April och jag har en känsla av att du kommer gilla det skarpt. ;-) Håll ut! Detta har vi dock tagit på oss att bygga helt själva då det är en mycket viktig del och vi vill ha bättre kontroll över framöver. |
Mejlade och skrev på facebook men fick ingen svar sämsta webbhotell köp inte!
NU har det gått 3 dagar och jag har inte fått något svar min hemsida har varit nere på grund av ett fail i wp och jag måste logga in i mitt mysql för att fixa men det går inte att logga in och att göra en ny lösenord ger error??? Har haft hosting i andra länder och där får man teknik support 24/7 365 dagar. Här väntar man för att ni ska bli klara med er helg fest eller va fan håller ni på med???? |
Citat:
|
Är det citys fel att du sabbat din WP?
Eller får du felmeddelande när du försöker skapa ett nytt lösenord till deras kundzon? |
Citat:
|
Citat:
Om du har problem fortfarande föreslår jag du slår oss en signal direkt så kan vi hjälpa dig på direkten. Tack för tålamodet. På länken nedan hittar du telefonnummer: https://www.citynetwork.se/supportsidor/ |
Fick svaret via mail nu funkar sidan Tack.
|
Citat:
|
Pågående ny attack? Har haft långa laddningstider i en timma nu.
|
Är dessa problem främst på deras webbhotell/cloud, eller även på deras co-lo? I så fall, någon som vet i vilken av de geografiska positionerna?
|
Citat:
Vi har byggt upp vårt huvuddatacenter i Karlskrona från grunden med förståelsen av vikten av att alltid ha fungerande system. Vi har även ett datacenter i Stockholm som vi delar med andra driftföretag. Med det som bakgrund var vi bla det företag som var först ut (och enda idag) med att garantera 100% upptid för våra server och co-location kunder. För att klara detta har de flesta system inte bara redundans utan många gånger trippel redundans. |
altruixm - nej. Inga andra problem heller. Kan det vara något lokalt med din server?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson