WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   vodafones senaste kampanj (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=9900)

koala 2005-09-19 14:23

Aha det är visst Telia som är här :) Trodde nästan det var Vodafone först ;)

Nobody 2005-09-19 17:00

Har ni tänkt på att det här medför att Comviq och andra konkurrerande leverantörer får gratistillfälle att skicka reklam?

När jag använt Vodafones e-postkampanj fick jag först svar av Comviq, som skicka e-post till mig med synligt genomtänkt copywriting - alltså reklam för Comviq. Sedan kom e-posten från Vodafone, fast med lite mindre reklam.

grazzy 2005-09-19 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av CyberStorm
Förvånad över att ingen har har reagerat över vad jag skrev i föregående inlägg.

För att det såg ut som spam?
Citat:

Ursprungligen postat av CyberStorm
Men det är nog lätt hänt att man tar med telefonen utomlands och tror att man betalar som hemma, för att sedan komma hem och få en telefonräkning på ett femsiffrigt belopp, kanske rent av sexsiffrigt belopp.

Ja, om man är en komplett idiot.

ZN 2005-09-19 17:31

"Ny internationell uppkopplingsavgift debiteras var 20:e minut."
Hurra för skumma prissättningar, varför inte ta 1 öre i minuten och sen 15.000 kr i "uppkopplingsavgift" varje minut.

Max 2005-09-20 09:46

Citat:

Originally posted by Bitbull@Sep 19 2005, 17:31
Ny internationell uppkopplingsavgift debiteras var 20:e minut.
Hurra för skumma prissättningar, varför inte ta 1 öre i minuten och sen 15.000 kr i uppkopplingsavgift varje minut.

Ja, det är totalt oseriöst.
Jag är förvånad att de vågar gå ut med en så stor kampanj när det ligger sådant som de flesta borde uppfatta som lurenderjeri bakom. Ännu mer förvånad att detta inte uppmärksammats mer (typ av konkurrenterna, media och konsumenter som anmäler dem för vilseledande marknadsföring).

robertsson 2005-09-20 10:19

Citat:

Ursprungligen postat av Max
Citat:

Ursprungligen postat av Bitbull
Ny internationell uppkopplingsavgift debiteras var 20:e minut.
Hurra för skumma prissättningar, varför inte ta 1 öre i minuten och sen 15.000 kr i uppkopplingsavgift varje minut.

Ja, det är totalt oseriöst.
Jag är förvånad att de vågar gå ut med en så stor kampanj när det ligger sådant som de flesta borde uppfatta som lurenderjeri bakom. Ännu mer förvånad att detta inte uppmärksammats mer (typ av konkurrenterna, media och konsumenter som anmäler dem för vilseledande marknadsföring).

Det kan nog knappast kallas för vilseledande marknadsföring att påstå att minutpriset är samma, för det är det. Dessutom skriver vodafone ut med 3 punkters text att öppningsavgift tillkommer, men visst håller jag med om att det är ful marknadsföring!

CyberStorm 2005-09-20 12:20

Citat:

Originally posted by robertsson@Sep 20 2005, 10:19
Det kan nog knappast kallas för vilseledande marknadsföring att påstå att minutpriset är samma, för det är det. Dessutom skriver vodafone ut med 3 punkters text att öppningsavgift tillkommer, men visst håller jag med om att det är ful marknadsföring!
Det skall inte stå med 3 punkters text, utan med text som ALLA kan läsa, detta har det fått påbackning för förr också. I ovan nämnda annons verkar det inte ens stå med 3 punkters text.

Uppkopplingsavgift är något man tar för att koppla upp samtalet, att kalla något man tar ut flera gånger medan samtalet pågår är någonting helt annat än en uppkopplingsavgift. I allra högst grad kan man kalla detta vilseledande marknadsföring. Denna avgift är också skyhög, vilket gör att genomsnittssamtalet ändå hamnar på flera kronor per minut.

Vidare att Vodafone i reklamen gör syn av att det svenska priset gäller utomlands är något som gäller generellt är mycket illa. Det s.k. svenska priser gäller bara hos ett fåtal utvalda operatörer i långt ifrån alla europeiska länder.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson