Citat:
Ursprungligen postat av qraze
Citat:
Ursprungligen postat av Decibel
Inlägget som han citerar nämner wopsa som alternativ, att frågetecken rätas ut är inte direkt reklam.
Reklam, enligt min mening, är när näringsidkare kväker ur sig priser/erbjudanden/what-ever ofrågat, onämnt.
Tycker du att ett inlägg är reklam eller helt ute och cyklar, kontakta Admins eller någon moderator istället för att skriva i tråden.
|
Kan det inte också bli lite fel ?
Rätt ofta fråga folk efter bra webbhotell.
Om vi då svarar att kolla in vår hemsida och se om det finns något som passar så kanske det också kan se som reklam ?
Han frågade ju faktiskt och vi gav ett svar men det kan kanske ändå ses som marknadsföring ?
|
Det jag menar är, om det diskuteras om ett webbhotell i tråden, kan dom svara och räta ut frågetecken som ev. finns.
Däremot tillåts inte att det smygs in priser eller sådant.
Om någon frågar efter webbhotell med vissa egenskaper utan att specifikt peka mot en viss leverantör, så är det INTE tillåtet för ett webbhotell att svara i tråden att "vi har det för xx kronor" o.s.v.
Bästa sättet att få svar på frågor om en leverantörs tjänster är att kontakta dom direkt, om en representant finns på WN så är det ju inte mer än rätt att den får svara, om det sker enkelt och utan "vi är bäst kom till oss bara 1:-" om du/ni förstår min poäng.
Detta skiljer sig imellan moderatorer, vissa tar bort direkt, andra låter det ligga om den kan tillföra något eller uträta frågetecken, mycket möjligt att en annan moderator tar bort inlägget ovan, jag gör det inte.
|