![]() |
Citat:
Personligen har jag bara dåliga erfarenheter med godadd och deras dns:er. Andra förslag är därför t. ex ev1servers.net eller namecheap.com Mvh |
Måste säga att jag är mäkta förvånad av B-one. Kontaktade dom förra veckan angående en domän jag registrerade åt en kompis. Så jag tänkte att när han skulle byta server så ville vi att flytten skulle gå så snabbt som möjligt. Dom sa då att dom inte släppte låset på domänen eller att man fick ha kontrollen över domänen själv förrens man sa upp avtalet med dom, så tills dess kunde han inte göra något. Jag gick in på mitt konto på joker.com (som b-one registrerar genom) och la bara till domänen där av ren skär nyfikenhet. Döm om min förvåning när jag idag loggar in på joker.com igen och ser att jag faktiskt har full kontroll över alla inställningar där. Trodde inte det gick att flytta över domänen fast den var låst. Den är fortfarande låst dock, men jag har full kontroll till att låsa upp och ändra allt. Undrar om B-One är medveten om detta :)
|
Jag kan inte hålla mig:
Det mest humoristiska med denna tråd är att B-One's annons från google återfinns längst ner på sidan (iaf ibland om inte alltid)... |
För att skriva det jag brukar skriva när sådant här dyker upp.
Jag har aldrig haft några problem med att ta över domäner registrerade genom B-one. Bara kunden har sagt upp sitt avtal med B-one brukar de släppa domänen utan problem. |
Hur ska jag få bort LOCKED status när B-one är de som kan ändra det ? Självklart är den locked...
Jag står som ägaren, men B-one har ju all makt och vad jag förstår tänker de inte ändra lock. |
Citat:
-Martin |
Citat:
|
Står du som ägare bör du kunna skapa ett konot på www.joker.com och flytta över domänen där. LOCK påverkar inte eftersom det är inom samma registratur.
Förutsatt att B-one fortfarande reggar via joker. |
Tyvärr inget svar på din fråga.
Men nu när vi ändå är igång och pratar om just B-one så tänkte jag fråga om det är ngn som känner till gulasidornas motsvarighet i danmark? tycker det är på tiden vi får tag i ett telenr till dom. För som i ditt fall när du inte självmant har köpt via dom skall man kunna konfrontera dem. och är man villig och betala för sig, man måste ju förstå att de har vissa regler som måste följas, men du har ju betalt allt, då är det inte längre begripligt vad de håller på med.... som sagt, gulasidorna i danmark? |
Gulasidorna?
dk-hostmaster.dk (samma som nic-se) Domænenavn: b-one.dk DNS: b-one.dk Registreret: 2002-07-01 Registrant: Handle: BA3773-DK Navn: B-One ApS Adresse: Esromgade 15, Opg. 1, 4.sal. Postnr. & by: 2200 København N Land: Danmark Telefon: +45 28 87 29 73 E-mail: [email protected] Fuldmægtig: Handle: BA3773-DK Navn: B-One ApS Adresse: Esromgade 15, Opg. 1, 4.sal. Postnr. & by: 2200 København N Land: Danmark Telefon: +45 28 87 29 73 E-mail: [email protected] Betaler: Handle: BA3773-DK Navn: B-One ApS Adresse: Esromgade 15, Opg. 1, 4.sal. Postnr. & by: 2200 København N Land: Danmark Telefon: +45 28 87 29 73 E-mail: [email protected] |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:47. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson