![]() |
Kan detta vara något:
2Gb 50Gb/m $99.50/år 3Gb 65Gb/m $149.50/år 4Gb 90Gb/m $209.50/år www.hostxl.net +Massor av godis! MVH: WebMaster :) |
Citat:
Thomas |
Citat:
|
Just nu är jag mer inne på dedikerad server. Har fått en del erbjudanden om webhosting i sverige till vettiga priser, tyvärr verkar ingen vilja erbjuda shell-access (via ssh givetvis) vilket är ett måste för mig. Helst vill jag ha möjlighet att läsa samtliga loggfiler också, men absolut SQL-loggarna.
Crystones erbjudande känns ganska prisvärt. Försöker reda ut vilka villkor som egentligen gäller där om inte priset ska springa iväg allt för mycket, det är inte solklart. www.crystone.se, från ca 400:- / månad för en dedikerad server och 50GB/månad men priset springar snabbt iväg om man vill ha mera minne, speglade diskar och serviceavtal för hårdvara. Finns det andra i Sverige som har priser som är ens i närheten av Crystones när det gäller dedikerade servers? |
Har skrivit det i en annan tråd förut, det går inte rent ekonomiskt att ha liknande priser med "riktiga" servrar, helt omöjligt.
Däremot så kan man såklart sätta ihop en helt vanlig maskin utan specifika serverkomponenter och hyra ut för liknande priser, där är aktörerna många, en sökning på dedikerad hosting på google gav åtminstone 20 svar i den lägre prisklassen. |
Nej, visst inser jag att det är stor skillnad, framför allt när det gäller kvalite på hårdvara och service. Jag tar risken att det blir rätt lång nertid om det blir problem med hårdvaran. De har ett serviceavtal som tillval, då lovar de reservkomponenter på hyllan.
Det kanske är vettigare att köpa en 1U-server med garanti och serviceavtal och bara hyra rackplats, men att köpa billigaste Dell-servern kostar ungefär så mkt som hela siten omsätter idag.. svåra val. |
FSData har rätt bra priser på co-location och dedikerade servrar. Jag har hört rätt mycket negativt om deras uptime och support, men den har inte varit annat än superb tycker jag.. Var kanske sämre förr.. eller för icke-dedikerade tjänster.. :)
|
Citat:
Det har aldrig varit problem med deras internetlina, men med deras servrar. De har idag bra upptider, och det är numera väääldigt sällan problem med deras servrar. - Vet dock inte gällande deras dedicerade servrar. |
Googlade lite och hittade följande: http://isp.bahnhof.se/lighterver/lightserver.html
295 pengar för 80 gb plats och 80 gb trafik. Någon som känner till detta erbjudande? |
http://www.fritrafik.se/bahnhof.gif
Kanske ska tipsa dom om att det faktiskt finns en gråfärg som är mycket ljusare ? :lol: Att betala: 9718,75:- 295 spänn i månaden är vad en server drar o ström/kyla med lite marginal. Okej, billigt, men vem lägger ut 10 laxar för en "liten" server på lång sikt? (Edit: osäker om betalningen erläggs vid ett tillfälle) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:25. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson