Citat:
En sökmotor vet inte att du har optimerat för ett ord om det inte är uppenbart. Att ha - i domännamnet är inget fusk i sig
|
Inget fusk men frågan var om du drar fördel av det jämfört med en hem.passagen.se adress och svaret är att du har mindre chans att ligga högt.
Citat:
det är bara det att du antagligen har rabblat på skit om dina keywords i din url på din(a) sidor. Det spelar väl ingen roll om du överoptimerar och endast har 1 ord i domänen eller flera.
|
Överoptimering är ett flytande begrepp och det ändras från algo-tweak till algo-tweak vad överoptimerat är, det som är överoptmerat idag kan vara en top 10 placering imorgon om man ligger på gränsen.
Citat:
Har jag flera ord i domänen, ex 3st och sedan optimerar sidan fö bara för 1 av dessa ord... fuskar jag då?
|
Nej men du har mindre chans att få en topp 10 plasering, gent emot hem.passagen.se/~dittkonto/ men visst du fuskar inte.
Citat:
Du ska se att det var av helt andra anledningar dina 1000domäner tappade ranking, för jag antar väl att de i sig inte gav något mervärde till någon surfare därute (hint!)??
|
Du förutsätter att inte problemet är löst, och att jag därmed aldrig kunde konstatera vad orsaken var.
Citat:
Beror iofs lite på hur dina satelitsiter var korslänkade men Google har väl mer eller mindre koll på detta fenomen...
|
Vem har snackat om korslänkning!? sedan skall man inte överskatta google's förmånga att ha koll på saker, dom har oftast 0 koll och förlitar sig helt på vad deras användare tipsar dom om ( och knappt det. )
Citat:
Fö finns det mycket att läsa om "sandbox" "karantän" och den fruktade updateringen som skedde...
|
Du läser för mycket vad snorungarna på webmasterworld skriver och litar blint på det ;) normalt grundar sig inläggen där på väldigt dåliga grunder statistiskt sett för dom jobbar med keywords som hanteras manuellt eller är köpta av uppenbara stora aktörer.
Visst finns det en tidsaspekt i nuvarande algon, men att man inte skulle kunna få in nya sidor som dom skriver på WW är inget som stämmer, men helst skall man ju inte ge sig på sökord som ex amazon redan köpt vissa tider på året, och är det ett ord som går riktigt dyrt på adwords så får du komma över en .gov domän för att ta dej in i normala listningen om du inte har en gammalt företag så inte google "kan med" att gömma dej långt ner i listningen.
Thomas
|