![]() |
Citat:
Thomas |
ok.. chat språk..
lol @ wn.humor (jag älskar folk med sinne för ironi och humor - bra sagt Thomas) nej men seriöst.. folk vill tjäna pengar.. aftonbladet vill tjäna pengar.. och jag gissar att den reklamen som låg tvärs över sidan inte kostade "lite" pengar.. Och dom har så pass starkt namn att dom nog överlever en sådan annonsplacering.. |
Citat:
Som sagt, vissa tjänar pengar på reklam, vissa på att sälja en tjänst och vissa kan inte hålla sig och försöker med båda. F.ö så brukar jag gå och göra något annat medans det är reklam på tv, kanske får börja med det när det dyker upp reklam i webläsaren som inte går att få bort? :P |
Citat:
Men jag har full förståelse för att sajter kör med popup, förmodligen får de bra betalt. Som sajtägare förstår jag att man kör med popups men som besökare hatar jag popups. I princip som med diktatur - jag hatar diktatur, men jag skulle gärna vilja va diktator. :ph34r: |
Den stora popupén kan ju ha kommit från spyware om du inte redan kollat det. Men det kan ju mycket väl ha varit aftonbladet också! Jag använder popup stoper. Funkar fint.:D
|
Kör webroot spy sweeper, ligger och scannar automatiskt i bakgrunden. Rensar bort all skit ad aware inte hittar.
|
Jag tycker inte jämförelsen med tv håller. När jag sitter framför datorn är jag aktiv. när jag sitter framför tvn är jag passiv. Om jag nu inte ser på tv med den bärbara på bordet samtidigt.
Blir det reklam på tvn kan jag gå på toaletten, gå ut till köket för att fixa något tilltugg eller liknande. Reklam som stör på datorn gör mig bara irriterad. Banners kan jag leva med. Popups gör mig vansinnig och reklam över hela sidan gör att jag oftast stänger ner hela sidan och gör något annat. Lunarstorm brukar oftast omnämnas när journalister pratar om lyckade projekt på nätet. Där finns det reklam - men den hindrar inte övrig funktionalitet. Min personliga övertygelse är att man i första hand måste se till de som gör det de ska och deras behov så att de inte drabbas alltför hårt av förändringar må det vara censur eller "bara" annonser. Det hade varit intressant att se hur det skulle gå om Aftonbladet erbjöd en betaltjänst utan reklam. Jag trodde det var svårt att sälja information över nätet, men ändå sitter jag och betalar för vip-tjänsten på tv.nu för att det är den bästa tvguide jag hittat. |
Äsch, sånt brukar självdö. Folk kommer snart lära sig att hitta "Stäng" knappen. Och finns det ingen, så kommer dom inte tillbaka. Reklam måste vara subtil.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:24. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson