![]() |
Lars-Göran har ju rätt, men missar ändå en viktig poäng.
Jag har ett antal, främst .com-domäner, som är betalda fram till 201x och som just idag ligger hos Binero. Det är ju ingenting som säger att vi kommer att gilla Binero, eller ens att de finns kvar på marknaden 201x. I detta fallet gör det inte så mycket, för våra förbetalda år följer med även om vi byter till Loopia eller nån annan. I det scenariot som Lars-Göran skriver om måste jag hela tiden vara kund hos Loopia. Föga troligt, men om bolaget går i konkurs försvinner även mina förbetalda år. |
Citat:
|
Citat:
Problemet med LoopiaPrepaid-exemplet är att jag skulle gå miste om det jag strävar efter med en registrering flera år framöver. Det är att få domänen att stå som "expires" om t.ex 7 år, för att på så sätt tjäna lite trovärdighet och ranking på Google. Citat:
|
kw_wasabi, svaret på din fråga är att det inte är möjligt. .SE säljer bara domäner på årsbasis (även efter den nya affärsmodellen). Det enda giltiga värdet för registreringsperiod i den nya affärsmodellen är 1 år.
|
Att det finns nackdelar med att låta LoopiaPrepaid sköta flerårsförnyelser håller jag med om när vi matchar den mot en sådan med stöd hos registry, t.ex. expiredate i whois osv. Dock så är detta bara ett teoretiskt alternativ som ger i princip samma effekt när vi väl pratar själva förnyelsen. Att chansen finns att Loopia inte längre existerar om 10 år är korrekt och detta spelar in till varför vi inte har lanserat denna möjlighet för alla toppdomäner över lag.
När det gäller tjänster som endast erbjuds för vissa toppdomäner hos oss idag så handlar detta om tekniska begränsningar hos leverantören där vi ändå valt att lansera resternade toppdomäner. Jag tror vi alla är överens om att flerårsförnyelser är en bra tjänst som vi vill se för alla toppdomäner, med tekniskt stöd hos registryt (för slutkundens bästa). Jag tänker inte sticka under stolen med att detta är något jag arbetar för i största möjliga mån. |
Citat:
|
.. förutom .co.uk som KRÄVER 2 år.. där går det bra
|
Tänkte säga upp eller sälja 2 av mina domäner men använder en av dom som inloggningsnamn hos loopia..
Hur gör jag då för att logga in om jag säger upp eller säljer den domänen? Mvh |
Skulle gissa att det inte spelar någon roll att du inte har kvar domänen.
|
När vi ändå är inne på Loopia...
Jag har försökt binda en mail adress till en med min domän men får det inte att fungera.. Får upp detta hela tiden när jag testar skicka ett mail till email adress med min domän. "This is an automatically generated Delivery Status Notification. Delivery to the following recipients failed. kontakt@s*****.se" Jag har satt en hotmail.com adress som "mål" men det fungerar ändå inte.. Var över en vecka sen jag gjorde det fungerar ändå inte.. Vad gör jag fel? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson