![]() |
Beror ju på, om du är en "bra" kund behöver du bara supporten vid problem.
Men kunder kan vara rätt okunniga och kan behöva hjälp med stava till FTP. Sedan beror det på vad för olika kunder med, ena server man har där det endast ligger i stort sätt företag som har mail som är rätt kritiskt. Där tar det 5min max att den skulle vara nere tills det skulle börja ringa en hel del. Medans andra servrar skulle kunnat vara nere flera timmar och max fått enstaka mail om det. |
Citat:
|
Jag ska inte tala för andra kollegor alls, men när man själv driver ett webbhotell blir jag lite skeptisk till en sådan "konsumentupplysnings"-site som du här skriver om, som drivs av ett annat webbhotell, dvs i realiteten en konkurrent?
Hur har du arbetat med kravet på objektivitet och kritik mot den egna verksamheten? Hur kan jag vara säker på att informationen är helt objektiv och att informationen om företaget presenteras på ett likvärdigt sätt som informationen om din egen verksamhet? Bara några funderingar... annars är idén bra. Den kräver dock ganska mycket resurser, och du måste kunna mäta både från olika nät och helst också olika länder. Mvh Jonas |
Citat:
Enkelt - Vårt webbhotell är inte ens med i jämförelsen, och kommer aldrig bli det då det är ett hobbyprojekt där våra kunder kommer från vår bekantskapskrets. Citat:
|
Nej, självklart är det inget krav. Täcker du in ett par av de större näten i Sverige brukar det fånga upp eventuella avbrott även om det är routingproblem mellan ett par leverantörer. Det skadar dock inte att ha en testpunkt någonstans även utomlands som kan köra ett test om någon av de svenska mätpunkterna indikerar avbrott... men det är bara ett tips. :)
|
Citat:
|
Citat:
Routingproblem kan iofs inträffa rätt ofta, men oftast är dom inte dubbelriktade, iaf. inte om vi pratar BGP-4 (jag har varit med så pass länge att man ibland undrar hur klantskallar hanterar bgp - bara o titta på den ISP'n som helt plötsligt routade ut Youtubes alla nät som sina, nice). |
Citat:
Citat:
Ännu värre i detta fallat pga det fastnade i vissa routrar fast det det slutade annonserades. Så vissa ISP får det forfarane även efter hård reset av sessioner. Fick tyvärr lösas på fult sätt att annonsera 2 x /25 or för att komma runt där, men det kom bara till vissa delar av världen. Man ser ofta rätt mycket roligheter i nätet. |
Citat:
|
Jag har faktiskt ett litet problem, postade det här http://www.webmasternetwork.se/f4t34781.html
Men tänkte att det säkert finns duktiga personer som kan hjälpa mig, jag har kört fast. Har tittat på: * PTR iaf. det skulle strula (har inga på båda dom näten) * Fel brandväggsregler (Har testat på 3 servrar nu, har svårt o tänka mig att det kan vara något sånt) Det enda jag kan tänka mig är IP-only bråkar med mig på något sätt, men kan inte svara på vad, har skickat ett mail till deras support, men inte fått svar. Det sitter en Cisco 3620 på IP-only nätet, funderar på om den kan bråka, men den har ingen skum config. Den tar hand om ett nät via ett länknät bara. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:16. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson