WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Köpa dator med Win XP (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=33174)

EMB90 2008-11-17 10:17

XP har windows laggt ner.
Det gäller nu att du har skivan till xp eller ladda ner den.

Men de Windows har gjort är att dem tillåter köp av licenc på XP på deras hemsida.
Men tyvärr Säljs inte xp längre.

autosvar 2008-11-17 11:01

Citat:

Originally posted by nord84@Nov 10 2008, 11:19
Hej,
Ska hjälpa min pappa att köpa att köpa två datorer. Då han lärt sig XP vill han inte ha Vista. Han kommer i princip bara maila och använda Office 2003 paketet.
Var kan jag hitta datorer (nya, ej intresserad av begagnade) med förinstallerat Win XP?
Får gärna vara ett datorpaket med skärm, tangentbord och mus men det går naturligtvis bra om det bara är datorn.
Tack för hjälpen
Axel

EEE Box med Windows XP och 160 GB disk. Uppgradera minnet till 2gb så borde det vara lugnt för Office. Skärm köper du separat samt en riktig mus för den som medföljer är lite liten tycker jag

klein 2008-11-17 14:26

Citat:

Originally posted by EMB90@Nov 17 2008, 11:17
XP har windows laggt ner.
Det gäller nu att du har skivan till xp eller ladda ner den.

Men de Windows har gjort är att dem tillåter köp av licenc på XP på deras hemsida.
Men tyvärr Säljs inte xp längre.

Du kan inte köpa Windows XP längre. Däremot kan du ner gradera Windows Vista Biz till Windows XP Pro.

Att ladda ner Windows XP från nätet är inget som bör tilllämpas , då det kan vara smittade skivor som sprids , om du inte får det från en mycket säker källa.

Thor 2008-11-17 17:54

på bantorgetdata.com kan man fortfarande beställa XP till burken man köper...

klein 2008-11-17 23:14

Citat:

Originally posted by Thor@Nov 17 2008, 18:54
Kan dom leverar också? Är det äkta licenser? Sedan är det väl hemma byggda burkar dom erbjuder inte märkes datorer, som man kan hitta drivrutiner till om 2-3 år , för att tillverkare vet vad en service tag a la dell.

Thor 2008-11-18 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av klein
Citat:

Originally posted by -Thor@Nov 17 2008, 18:54

Kan dom leverar också? Är det äkta licenser? Sedan är det väl hemma byggda burkar dom erbjuder inte märkes datorer, som man kan hitta drivrutiner till om 2-3 år , för att tillverkare vet vad en service tag a la dell.

De erbjuder både postpaket och företagspaket (eller avhämtning i butik för de som finns i närheten och vill spara portot.

Citat:

Originally posted by -klein@Nov 17 2008, 23:14
Är det äkta licenser?
Det förutsätter jag, dock är det OEM licenser.

Citat:

Sedan är det väl hemma byggda burkar dom erbjuder inte märkes datorer.
Jag vet inte om de bygger själv eller får dem monterade, men det är inte extradyra märkes datorer, nej.

Citat:

som man kan hitta drivrutiner till om 2-3 år
Det tror jag inte, är man smart nog så kan man ju se vad det är för komponenter i burken och hämta dem från tillverkarens sida. Jag menar ati.com är ju t.ex. inte svårt att skriva...

Citat:

Ursprungligen postat av klein
för att tillverkare vet vad en service tag a la dell.

Kan jag få en svensk översättning på ovanstående så ska jag svara. Ber att få återkomma i frågan...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson