![]() |
Jag har en mer öppen attityd med mina siffror för jag har inte detta som min huvudsakliga inkomst utan för mig är det mest kul att kunna se att det droppar in någon USD per år som täcker kostnaden för webbplatsen jag har.
Jag kan redovisa mina siffror för verimentor.se som inte är min huvudinkomst men som ändå genererar några USD per år i intäkter utan att jag behöver anstränga mig det minsta. Statistik enligt Google Analytics mellan 5 oktober och 5 november 2008: 442 Besök 341 Helt unika besökare 736 Sidvisningar 1,67 Genomsnittliga sidvisningar 00:01:13 Tid på webbplats 70,14 % Avvisningsfrekvens 72,17 % Nya besök Intäkter enligt Google AdSense: Oktober 2008: 13,52 USD 1595 sidvisningar 26 klick 1,63% CTR 8,48 USD Sid-eCPM Normalt brukar jag få in ca 100-200 USD per år på denan webbsite (som inte alls är avsedd att vara någon AdSense site utan är egentligen min företagspresentation). 50-70% av besökarna går till min sida om konsultmäklare. |
Citat:
|
icehold var det du som fick spionjobbet hos skatteverket? :D fan jag ansökte också..
|
tack för en intressant post ConnyW. Fina siffror, särskilt som phattrance noterade, så betalar dina (relativt få) besökare bra. - Grattis
Kan ju bara drömma om att hålla den konverteringen själv i framtiden MVH Alpha: hehe javisst :) Hur ska man annars kunna leva på bara studiemedel? |
Kan ge dig lite statistik för mina parkerade sidor denna månaden (November).
Antal: 14 Besökare: 224 Klick: 40 Intäkter: 2.26 Euro Parkerade via Sedo och de måste sno så sjukt mycket pengar får jag för mig. Hade jag haft en sån här CTR på mina andra sidor hade jag varit betydligt rikare ;) |
Hej,
Detta är nog mitt första inlägg här på WN, har väl inte så mycket att komma med jag heller, men presenterar det ändå: Sidan det gäller är designabloggen.se, ett projekt som jag hade ganska stora planer för men som har läget på is en längre tid. Oktober 2008: 5 657 Besök 27 917 Sidvisningar 4,93 Sidor/besök 30,78 % Avvisningsfrekvens 00:03:53 Genomsnittlig tid på webbplats 69,40 % nya besök Adsense: Sidvisningar 13 219 Klick 79 CTR för sida 0,60% Sid-eCPM 1,58 US$ Inkomster 20,83 US$ |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson