Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
(Inlägg 20411438)
Jo, en tjänst blir sämre ifall de behandlar kunderna illa. Bryr man sig om kunderna så skickar man ut ett mail när avtalstiden håller på att ta slut (d.v.s. innan det är för sent att säga upp avtalet). Det finns många som använder gratisperioder utan att göra detta men det enda man gör då är lurar sina kunder på pengar, något som förhoppningsvis straffar sig i det långa loppet.
|
Just i det här fallet så kanske det är lite extremt att man ska säga upp tjänsten 3 månader innan avtalet går ut, så ja här kan jag hålla med om att avtalet är konstigt.
Däremot så måste jag ju överlag säga att det känns som att vi blir mer och mer bortskämda och stället högre och högre krav på leverantören. Det är väl bara några veckor sedan det var diskussion här på WN om nån kund på Loopia som hade struntat i en faktura som han inte "trodde" att han behövde betala och helt plötsligt så var Loopia riktiga skitstövlar för att dom inte "vårdade kunden" osv. Då är ju frågan vart man ska dra gränsen? Är det alltid leverantören som ska vara schysst oavsett om kunden är 1,3,5,10,20,50 dagar sen med en uppsägning?
Det känns lite som att vi svenskar (och förmodligen resten av världen) har fått för oss att om inte leverantören plockar ner månen åt mig när jag ber om det då är det en skitleverantör som ska svartmålas även om det är jag själv som kontaktat leverantören och accepterat det avtal dom erbjuder.
|