![]() |
Uppenbarligen så finns det ju en brist i deras system då kunden givetvis förmodar att det som står i orderbekräftelserna är riktigt och inte funderar vidare över detta. Jag hade visserligen inte tyckt det var värt att tjafsa om i efterhand men det gör man väl som man själv vill =)
|
Citat:
|
Citat:
|
Boxer är hemska. Påminner om när jag köpte min första bok från Bokus och ville makulera min order två minuter efter att jag lagt den för att jag hittat en bättre bok om samma sak. Det var innan distansavtalslagen och det var en väldigt massa tjafs runt det hela.
Nu vet jag inte hur CDON skickar dina grejer; men företagspaket går i alla fall att styra om hos posten. Det är lite struligt och avsändaren får faxa nån blankett - men det är inte alls omöjligt om bara viljan finns. Att kunna ändra leveransadress på en lagd order kan ju vara trevligt; men det borde man upplysas om och tvingas godkänna speciellt. Lagda beställningar ska ju inte kunna ändras av misstag. När paket kommer som brev med posten går det att eftersända det utan kostnad om det är oöppnat. Vilket också är en lösning, men något som inte påverkar CDON. |
Detta är inte svårt att fixa.. är bara och maila och säga att du inte kommer att ta emot det ena paketet eftersom det skickas till fel adress. Antingen skickar de den till rätt adress eller så avbeställer du.
Du har rätt, de har fel, om de inte kan skicka till rätt adresser så är det deras problem, det som står i din orderbekräftelse är det som gäller. punkt slut. |
Citat:
|
Jag tycker det är litet märkligt att CDON inte kan skicka skilda beställningar till skilda adresser. Jag har, ett flertal gånger, fått julklappar/födelsedagspresenter av min syster. Vid tillfället har hon bott i England, och beställt med sitt eget kontokort från Amazon, som utan att krångla till det har skickat paketen till mig i Sverige.
|
Felet i detta är att informationen om vad som gäller inte framgår klart och tydligt. Sedan förklaras detta i efterhand då kunden påtalar vad som "hänt".
Om han däremot inte varit så enkelspårig och hela tiden upprepat att han beställt till olika adresser så kanske han blivit bemött på ett annorlunda sätt. Det är det jag menar. Tänk på att det sitter olika personer i supporten som alla får detta mail med samma innehåll och därför svarar på samma sätt. Om man då istället skriver att man nu förstår varför samma adress registrerats som leveransadress, och att man istället ber dom leverera till dit som var tänkt från början. Då hade förhoppningsvist någon vaknat och gjort ett försök att korrigera detta. Jag har aldrig beställt från CDON, men jag antar att det inte finns möjlighet att lägga till fler adresser (?) utan att man måste klicka någonstans för "ändra din adress" eller liknande. Då har man ju uppdaterat sina kunduppgifter vilket systemet använder sig av. T.o.m i basicshoppar kan man lägga till fler än en adress (t.ex. OsCommerce,Virtuemart etc) och detta är ju för att kunduppgifterna inte skall ändras mer än vid yttersta behov. |
Men att supporten inte förstår och inte vill åtgärda problemet är väl ändå inte kundens fel. Det finns mängder med dumma kunder; men det här gången är det säljaren som är dum.
Redan första mailet borde ha besvarats med ett förslag till lösning |
Dumpa cdon.com hädanefter är väl det bästa förslag!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:24. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson