WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Idag ringde de från .se... (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=23972)

JonathanS 2007-10-01 22:49

Citat:

Originally posted by jonny@Oct 1 2007, 22:07
Om alla gjorde det...

Så skulle alla vara lika dåliga som .SE ur miljösynpunkt.

Att .SE börjar med e-postavisering är en klar fördel. Att de inte hade bättre framförhållning om detta gentemot oss ombud (vi fick info om det i slutet av förra veckan) är lite trist. Det här känns en aning framstressat.

acidflash 2007-10-01 23:44

En klar fördel att få de via e-post i ställe för att få massa onödigt papper i brevlådan.

Frost 2007-10-02 12:33

De ringde till mig med.. och i deras mail så står det också att det kommer komma påminnelse på mail och sen via brev... vilket jäkla slöseri...

glömde tillägga att jag frågade varför i hela friden jag inte kunde ta bort domäner i bulk.. de hade inget svar på det.. vilka nötter...

eliasson 2007-10-02 12:52

Klockrent när dom ringer upp och varnar så -- känns lite som AT&T fast utan förvarningen :-)

end 2007-10-02 20:51

Inte fått något sådant mail ännu.

I vilket fall igår bunkrade jag upp med lite Cola för en trevlig stund i domänhanteraren. Tror det tog runt 1h att ta bort alla domäner jag inte skulle ha. Vi får hoppas det löser sig med mailfakturorna i framtiden.

klein 2007-10-06 10:57

Citat:

Originally posted by end@Oct 1 2007, 19:33
Idag ringde det en person som verkade lite trött. Han påpekade att Loopia tagit bort sig som avireferens på alla mina idn-domäner och de nu på onsdag skickar ut 180 olika kuvert till min brevlåda. Jag kan ta bort domänerna med hjälp av 3 klick och 3 bakåtsteg per domän i domänhanteraren för att lösa problemet upplyste han mig om.

Så om även ni reggat många domäner via Loopia under idn-yran, håll koll på er postlåda.

Det är första man gör, när man köper domän, är att plocka bort avikontakten från domänen. Varför skall jag betala loopia 200:-/året , som .se tar 140:- för..

PKaze 2007-10-06 20:55

Citat:

Originally posted by klein@Oct 6 2007, 10:57
Det är första man gör, när man köper domän, är att plocka bort avikontakten från domänen. Varför skall jag betala loopia 200:-/året , som .se tar 140:- för..
Loopia tar 139:- per år (tidigare 137:50), och iis.se tar 150:- per år. Alla priser inkl. moms.

/Peter

Gonte 2007-10-22 23:10

hmm, jag fick ett 50-tal pappersfakturor innan de började med e-post (merparten skickades i separata kuvert till min gamla adress, returnerades pga begränsad eftersänding, öppnades av svea, stoppades i gemensamt kuvert och skickades till min nya adress), fått typ 80 e-postfakturor och x antal dubbletter som IIS skickade ursäkt om...

Snart är det väll dags för påminnelserna att ramla in i brevlådan... Och min syster som redan klagar på att jag är den enda som får post...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson