![]() |
Citat:
Amex Centuriion är annars ett fint svart kort gjort av titan. Krävs dock inbjudan från amex och att man spenderar 2 mille om året med kortet. Årsavgiften ska ligga runt 2-3000 dollar om året. |
Finns det inget kort i äkta guld? ;) En rik oljeshejk borde väl äga något sånt.
|
En annan tuff grej är epassporte's kort. Man kan får sin url på kortet ;)
|
I stan där jag bor (en liten byhåla med 5.000 pers.) öppnar Handelsbanken snart ett nytt kontor. I deras automat, som nu fungerar, kan man även ta ut i Euro!
"Perfekt", tänkte jag när jag ska resa till Ukraina på fredag och skulle behöva lite Euro till fika på flyget. Tyvärr fungerade inte maskinen i morse. Jag mailade till chefen... och maskinen ska nu fungera. Skrev till honom att det var en himla häftig grej, faktisk. En bankomat med dubbla valutor! Det har jag varken sett eller hört om varken i Sverige eller i något annat land heller för den delen. Han svarar: "Vi måste ju ha några fräna grejer med oss när vi kommer!" Underbart svar!! |
SEBs bankkort är svarta och grå och så VISA-loggan då. Men det kanske inte är tillräckligt.
|
Citat:
Årsavgiften är 20 000 kr i Sverige dock gäller avgiften hela familjen fast det är bara hustru som får titankortet, barnen får nöja sig med plast-platinumkortet. ;) Man får en väldig schysst tidning/magazin varje månad med restips osv & man får ett trevligt julkort. En tuff och jobbig grej är att centurion titankortet inte finns i USA, det finns bara i Europa. Det gör att när man betalar med det i USA så blir de flesta servitörer ganska chockade och tror att dom ska få värsta dricksen. Men det spelar ingen roll vad man har för kreditkort, dom brudar man får bara för att man har ett svart titan kreditkort är antagligen inget att ha. |
Bankomater med möjlighet att att ta ut Euro finns lite här och var, bland annat på Arlanda och Landvetter men även i Stockholm och Göteborg.
Mitt Eurocard är guldfärgat men det har inte gjort någon skillnad i praktiken :) |
Citat:
|
Citat:
Lindsay hade tappat sina ID handlingar tillsammans med sitt kort, och någon har visst scannat in dem. Verkligen schysst. (förmodligen är det redan spärrat) :P http://content.bolt.com/uploads3/photo/1/8...49300352096.jpg |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:31. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson