WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Driver du stadsportal? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=15383)

Jenny SvIF 2006-08-11 11:16

Hej. Vi driver en mötesplats i Vilhelmina kommun som vi bygger på bloggar skrivna av privatpersoner, politiker och företagare. Vi har varit igång i 9 mån. och mötesplatsen har blivit väl känd och välbesökt. Det vore intressant att diskutera idéer, problem/möjligheter, samverkansprojekt mm. med er andra. Har ni startat diskussion i något forum/maillista/liknande någonstans?
Mvh Jenny Grönlund

Attila 2006-08-14 14:00

FinFin sida Jenny!

Vad jag vet finns alla reflektioner här, så kanske även andra nyfikna kan ta del av kontentan här.

Jag utgår ifrån att om den lokala gratistidningarna säljer en massa reklam varje vecka så det borde det finnas "smulor" kvar för internet. Därför jagar jag ägaren till dessa gatistidningar nu, för att de ska fylla min sida med reklam, mot procent.
(det där känns det lite extra, för jag vill gärna ge möjlighet för tidningarna för att kunna "saxa" från min Portal. Annars betalar de för skribenter varje vecka. Effekten skulle bli kanske att de, genom hänvisning till källa som är min portal, ger extra uppmärksamhet för Portalen.
En annan idé att låta deras material "komma ut" en dag tidigare på min Portal, samt ha dessa redaktionella material kvar, som en slags arkiv. Ingen av dessa tidningar har hemsida med nyheter. Dessutom fick båda samma ägare nu, så det blir kanske lättare att få kontakt.

En annan sak är att jag ska vara med på kommunens festdag med Infotält. Ska även investera i en infoskylt för att dra mer publik, samt ska ha direktsändning från plats med min lilla web-kamera. Så jag jagar uppmärksamhet där det går.

I mitt tycke finns det en kritisk gräns, och passerar men detta kommer det hela igång automatiskt. Gränsen menas antalet besökare/antalet insändare.

Jenny, SMS-funktionen är hur kul som helst!

:ph34r: Jag skulle gärna föreslå en Fristående Stadsportaler logo, eller rullgardinlist placerad i footer eller ngnstans, för att kunna hänvisa till varandra? Kanske man kunde komma åt större annonsörer på det sättet? Vilka kriterier borde dessa portaler uppfylla för att få vara med? kanske du har ett bättre namn på "förbundet" ?:)

aktieante 2006-08-15 11:20

Hej!

I en del av vår verksamhet finns oxo en stadsportal.
Allt i Malmö

Jenny SvIF 2006-08-15 13:16

Tack Attila :-)

Vi har ett nytt samarbete på gång som vi kommer att offentliggöra om ett par veckor. Kan berätta mer om det då, men det handlar bl a om annonsförsäljning då vi själva inte har möjlighet att lägga ner den tid som krävs på det...

Det vore intressant att hitta någon form av sammanlänkning och samarbete mellan stadsportaler som drivs i privata sektorn och som Attila säger kunna hitta ett sätt att locka större annonsörer som vill nå lokala marknader på ett enkelt sätt.

Hur uppmuntrar ni aktiva besökare? Har ni moderatorer och hur belönas de?

Mvh Jenny

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson