WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Nu skall vi visa (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=11610)

Jim_Westergren 2006-01-06 11:21

Va kul.

Man behöver inte anmäla sig.

Tävlingens officiella tråd finns här: http://www.v7n.com/forums/showthread.php?t=22836

Man måste dock ha en länk på tävlingssidan (vilket har skapat stora diskussioner).

Mer info kan hittas här: http://www.seo-contests.com

Över 10,000 dollar finns i prispengar, inte illa faktiskt.

andreasr 2006-01-06 21:28

Kul med tävlingar i det man brinner för, lycka till!

TjörnDesign 2006-01-08 17:25

SEOinc är bannlysta på Google sedan ett år tillbaka, men det hindrar inte att dom är störst.
Dom låg etta under över 5 år internationellt men klev väl över gränsen, som så många andra.

Citat:

Kan de vara en värdig konkurrent ?
Kanske inte, men det är första gången vi vet att vi slåss mot dom.
Detta med en hemsida lokaliserad i Sverige så konkurrensfördelen har dom eftersom konkurrenten är amerikansk.
Jag skall h¨lla er underättade :ph34r:

roxpace 2006-01-10 23:42

Seriöst, är det verkligen någon mening med använda SEO lösningar för att hamna högt i rankning och inte köra den naturliga vägen ?

Det enda man behöver göra är att använda sunt förnuft och skapa en sida precis som det var tänkt från början med SGML / HTML i struktur och ge folk ett innehåll de verkligen vill ha och är sökbart så lär man hamna högt, och inte genom att försöka "lura" till sig högre positioner, detta slår tillbaka senare mot en.

Jag har mängder av sajter som gått bra och ligger mycket högt utan SEO lösningar, vissa är nära på antika men oerhört populära pga av strukturen och innehållet och Google verkar älska dem med.

Jim_Westergren 2006-01-11 02:09

Vem har sagt att SEO är att "lura"?

Mycket bra att du har lyckats men det finns en enorm kunskap inom SEO och Google själv förespråkar god SEO - men tyvärr så är det kanske inte den uppfattningen man får när svenska tidningar skriver om SEO i sverige ...

berneboy 2006-01-11 07:54

Citat:

Originally posted by Jim_Westergren@Jan 11 2006, 03:09
Vem har sagt att SEO är att lura?
Mycket bra att du har lyckats men det finns en enorm kunskap inom SEO och Google själv förespråkar god SEO - men tyvärr så är det kanske inte den uppfattningen man får när svenska tidningar skriver om SEO i sverige ...

Å andra sidan så har ju tidningarna haft ganska rätt i det de skrivit. De största företagen inom SEO i Sverige har ju faktiskt sysslat med ganska mycket ljusskygg verksamhet. Tack och lov verkar det ske en förändring nu, men det tar tid.

För att kommentera det roxpace skriver så är det tyvärr inte så många webbyråer (och hemmasnickrare) som har insett att man ska arbeta med standarder. Så det finns idag mängder av webbsidor som faktiskt är i stora behov av grundläggande SEO.

roxpace 2006-01-11 07:57

Jag menade inte det som ett angrepp på alla SEO utövare/entreprenörer. Men Google arbetar också flitigt med att motverka folks försök till att få en högre rankning på en onaturlig väg så det beror helt på hur man gör för att få en högre position.

De som är mycket insatta i detta kan mycket väl få en bra högt rankad sajt och stanna kvar där då de följer de "säkrare" riktlinjerna enligt SEO tipsen.

Men minsta fel kan även få till effekt att sajten blir bannlyst (rankning 0) av Google eller bestraffad på annat vis.

King Edward 2006-01-11 08:33

Inget illa menat, men jag tycker denna tråd luktar lite illa. Även om jag också tycker det är intressant att se denna typ av "kraftmätningar", så menar jag att detta forum är till för frågor och svar!? Eller är jag helt ute och cyklar?

Visst, jag köper läget om Hans kommer avsluta tråden med HUR han slutligen gick till väga för att optimera företagets sidor, vilket jag tvivlar på att han kommer att göra.

Jag tycker att kvalitén på inläggen börjar sjunka (bara under den korta tid jag varit medlem), vilket är synd. Kikar man på andra, liknande forum (t ex PhpPortalen), så skulle moderatorerna spy om jag startade en tråd i forumet för PHP som handlade om att mitt CMS slåss mot ett större, amerikanskt företags CMS.

Inget ont mot Hans, men finns det inte en poäng i det jag skriver?

MVH
Magnus

roxpace 2006-01-11 09:00

Tycker nog att du också biter dig själv, är det inte du som håller på att sprida dynga här inne ?

Det är lätt att klaga på andra med gott samvete, speciellt när man är blind över vad man själv sysslar med.

Men, kanske har du en dålig dag eller ? :)

Se det positiva i diskussioner som håller en vänlig nivå, det är att man får ta del av olika idéer, fakta, och åsikter. Detta kan väl aldrig vara av ondo utan bara utvecklande eller ?

King Edward 2006-01-11 09:07

Oj, jag kanske trampade lite på dina tår, roxpace. Men jag försökte iaf framföra mina åsikter på ett ödmjukt sätt.

Vad menar du med att jag "sprider dynga"?

MVH
Magnus

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson