WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Oglitiga klick på AdSense (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=11190)

kullervo 2005-12-08 17:43

Det verkar som många drabbade är nya affilates åt Google i sådana här trådar samt att de flesta är nya som Affilate åt G. Jag skulle vilja veta hur vanligt det är att bli avstängd "utan anledning" när man dragit in en betydelsefull summa ($500-$1000?) per månad i minst ett halvår.

tiger9 2005-12-08 18:03

För min del har jag varait affiliate i ca ett år.

PgD 2005-12-08 20:04

Jag skulle vilja veta om det här är något som drabbar enbart privatpersoner eller om även företag är i farozonen. Jag har fått uppfattningen, möjligen felaktig, av den här och andra trådar i samma ämne att det rör privata konton.

Conth 2005-12-08 21:52

Båda mina drabbade var för företag (ett AB och en enskild...)

blaborsen2 2005-12-10 09:30

Har också haft en inkomst på ca $300 per månad och blev avstängd denna vecka. Jag har svarat på anklagelserna och vi får väl se vad som händer. Svarade torsdag den 8:e december.
Funderar på om det skulle hjälpa med att sätta upp en annan domän.

Andreas Rönnqvist 2005-12-11 13:59

Orkar inte dra min "historia" igen, men kan stämma samman med er andra. Fick mitt konto avstängt på grund av "ogiltiga klick" och förlorade cirka 2500 kronor. Den info jag själv snokat reda på är att en person som ogillar mig spenderade nån timme varje kväll med att klicka på reklam på sajten. Kul att Google inte ens bryr sig om att varna eller har ett sätt att låta användare blockera IP (sina egna och andras).

Jag orkar inte längre bråka om Adsense, har hört ett tjugotal gånger från vänner, bekanta och företag jag har samarbetat med. Jag tror att om man inte kommer upp i cirka 500$ inom 2 månader så kapar de bort en för att man tjänar in för lite eller något liknande. Detta beror på att inte heller jag har hört talas om någon som tjänat multum som blivit kickad.

Conth 2005-12-13 12:26

Vad tror ni om att skicka detta nästa gång man får en varuleverans (apropå Googles affärsmetoder) ;-) :

"Hej och tack för din leverans.
Vi måste härmed meddela att vi säger upp leveransavtalet med er och vi kommer inte att betala er faktura. Vi misstänker att ni brutit med leveransavtalet. Vi har ett hemligt men mycket effektivt sätt att hitta leverantörer som bryter mot avtalet. Var vänlig och fråga oss inte något angående detta för vi kommer inte att svara på dina frågor.
Varorna behåller vi förstås.
Tack för din förståelse - ha en trevlig dag!"

Kanske skulle funka ?? *L*

Danielax2 2005-12-19 21:23

Nu anmäler jag mig till klubben. Fick ett brev om att de avaktiverat mitt konto idag strax efter klocken åtta. Helt och hållet bort i tok.

Alex 2005-12-19 21:30

Det känns ganska farligt om man förlorar alla pengar man tjänat in om man blir avstängd. Jag tänker på deras funktion "lås pengar".

Någon som har en lösning för att förhindra spam? Hur skall man göra?

guran 2005-12-20 12:03

Det känns väldigt rättsotryggt att bara kunna bli avstängd utan att få veta orsaken till det. Frasen "ogiltiga klick" känns väldigt intetsägande.

Jag hoppas att ni orkar tjata på Google och få veta vad de anser med ogiltiga klick i era fall.

Som en kuriosa, så fick jag ett mail från Google igår att jag ska få tillbaka moms jag har betalat in till dem. De hade fakturerar mig med moms fastän det inte skulle vara det. Och jag hade inte ens klagat på det.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson