WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Trolljägarna, Aschberg TV3. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1061404)

robaino 2014-04-05 23:18

Tycker personligen att det är vidrigt det han gör. Trodde i min enfald att vi kommit ifrån pöbelmentaliteten i Sverige men tydligen inte.

Försvarar inte på något vis folk som sitter och tramsar sig på nätet men folk som "hatar" mår ju helt uppenbart inte bra och inte lär dom sluta för att fjanten Aschberg hoppar på dom. Tvärt om kan det få motsatt effekt.

Fjädrar och tjära till alla som inte röstar på vänstern och miljöpartiet nästa gång kanske?

MVH

R

WebboT 2014-04-05 23:44

Citat:

Ursprungligen postat av robaino (Inlägg 20489818)
Tycker personligen att det är vidrigt det han gör. Trodde i min enfald att vi kommit ifrån pöbelmentaliteten i Sverige men tydligen inte.

Försvarar inte på något vis folk som sitter och tramsar sig på nätet men folk som "hatar" mår ju helt uppenbart inte bra och inte lär dom sluta för att fjanten Aschberg hoppar på dom. Tvärt om kan det få motsatt effekt.

Det är ju just den vidriga pöbeln (mestadels FlashbackPöbeln) som Ashberg har stake att dra fram i rampljuset. När folk får självmordstankar och sina liv mer eller mindre förstörda så skulle jag nog kalla det för liiite mer än 'trams".

Stor eloge till TV3 och Aschberg för att nån änligen gör nåt.

robaino 2014-04-06 01:32

Ja det bekräftar vad jag misstänkte. Vi har inte kommit längre än så här. Tragiskt!

Krävs ju mycket stake för att hoppa på en 21 också...

WebboT 2014-04-06 03:00

Citat:

Ursprungligen postat av robaino (Inlägg 20489823)
Ja det bekräftar vad jag misstänkte. Vi har inte kommit längre än så här. Tragiskt!

Krävs ju mycket stake för att hoppa på en 21 också...

Jag borde inte inte svara på detta för såna här diskussioner har en tendens att aldrig ta slut. Bara två frågor. - Vad skulle du göra (konkret) för att tackla detta problemet? Eller ska det bara få fortgå?

robaino 2014-04-06 03:21

Gå och rösta. Det är väl ändå så vi ser till att stifta lagar i Sverige. Medborgargarden är inte min grej. Det pågår däremot i många länder som vi anser är mindre utvecklade.

Såg bara några minuter på programmet och vad jag kunde förstå så såg inte Polisen att det var en våldtäkt så då utgår jag ifrån att det stämmer. Hur tror du killarna mår om det nu är så att dom är oskyldiga vilket dom i lagens mening är?

Finns ju en sida till av detta man inte ska glömma även om Aschberg vill plocka billiga poäng genom att visa upp en söt ledsen tjej som vart enda människa på jorden tycker synd om med all rätt.

Bättre lagstiftning samt lära folk att vara lite mer försiktiga innan dom blir för intima on och offline. Det lär jag min dotter i alla fall. Trots att går det inte att lagstifta bort idioti och brist på empati.

Man kan ju också ställa sig frågan varför folk agerar som dom gör. Kanske för att dom inte känner att någon bryr sig om dom eller ser dom.

Mer kärlek åt alla ;)

WebboT 2014-04-06 03:37

Ja det bekräftar vad jag misstänkte. Gå och rösta så löser det sig...ok.
Over and out.

Conth 2014-04-06 09:14

Citat:

Ursprungligen postat av robaino (Inlägg 20489818)

Fjädrar och tjära till alla som inte röstar på vänstern och miljöpartiet nästa gång kanske?

MVH

R

Håller med dig här.

Bra att lyfta frågan men helt fel sätt att attackera problemet.

Conth 2014-04-06 09:15

Citat:

Ursprungligen postat av WebboT (Inlägg 20489827)
Ja det bekräftar vad jag misstänkte. Gå och rösta så löser det sig...ok.
Over and out.

Och du menar att detta är lösningen? Bara man får lite hämnd på bästa sändningstid i TV så är problemet löst eller?

Alpha 2014-04-06 10:28

If you can't give fair punishment then anarchy begins.

TheCheesePolice 2014-04-06 12:45

Citat:

Ursprungligen postat av Conth (Inlägg 20489837)
Och du menar att detta är lösningen? Bara man får lite hämnd på bästa sändningstid i TV så är problemet löst eller?

Precis. Dessutom finns det ju även två sidor på varje mynt - kollade upp konflikten på Flashback lite när jag inte hade annat för mig, och det verkar tydligen som att offret tidigare hängt ut människor för våldtäkt, när verkligheten möjligen såg annorlunda ut. Försvarar inte vad han gjorde, men ja, risken finns ju att den andra parten inte var 100% oskyldig heller.

Citat:

Ursprungligen postat av Alpha (Inlägg 20489840)
If you can't give fair punishment then anarchy begins.

Du förlitar dig (sannolikt) på marknaden att vara effektiv i alla andra områden i ditt liv. Varför inte när det gäller brott och straff också?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson