![]() |
Citat:
Men kontakta Captain Thailand här på WN (http://www.wn.se/member.php?u=5735). Han får väl sägas vara WN:s Thailandexpert. Han brukar mest ha bra saker att säga om Thailand, så kanske är avgifterna, skatterna, mutorna och byråkratin inte så hemska som de verkar vara vid en första anblick. |
Citat:
...och skatteverket kommer säkert hitta sätt att sätta dit dig ändå :P |
Citat:
|
Strunta gärna i att skatta här i Sverige, men använd dig då inte av svensk sjukvård eller annat som vi andra skattebetalare får betala för dig då.
|
Citat:
Disponibel inkomst för 50% av befolkningen som har lägst fick jag till 30.4% sett ur inkomstfördelning, men eftersom dom med lägst inkomst betalar väldigt låg skatt samt bidrag även räknas som inkomst så syns det tydligt hur liten del 50% motsvarar av landet. Samma siffra för top 20 motsvarar 38.5% samtidigt dom har inga bidrag och betalat regel 2-3 gånger mer skatt. Sedan då kan vi prata om dom lägsta 10%,20%,30% med lägst Disponibel inkomst hur lite det blir dom bidrar med. Eller rättare sagt vilken belastning dom är. Så i praktiken blir nog summan där 50% av befolkningen endast bidrar max 15-20%, troligtvis lägre då inte tagit i beräkning andra skatteinkomster staten har i form av bolagskatt och annat. Samtidigt beräknas staten få underskott närmaste åren med, så hela Sverige välfärd bygger på stöld från höginkomsttagare och en del bolagskatt. I grunden bör inte 50% av befolkningen ha rätt till mer än afrika välfärds ekonomiskt. |
patrikweb, kan du backa det med någon som helst verifierbar fakta från t.ex SCB?
Fast det blir nog svårt att backa upp "Största delen av skattebetalarna betalar inte ens för sin sjukvård" eftersom jag redan vet att det inte är sant då verkligheten är diametral gentemot ditt påstående. |
Citat:
Min statistik kommer just från SCB, både disponibel inkomst samt inkomstfördelning och annan statistik finns på SCB. |
Citat:
Det handlar om såna enorma summor. Hela systemet bygger på att det är fler som inte drabbas lika hårt och därför betalar för de som drabbas. Det finns många snyltare i vårt land som jag självklart har problem med. Men viss välfärd måste vi ha och jag ser inget konstigt i att den är skattefinansierad. Min privata sjukvårdsförsäkring hjälper inte mig när jag ligger i ambulansen. De kör mig till närmsta akutsjukhus (skattefinansierat). |
Citat:
Bättre dom delar upp välfärden i 4 klasser som baseras sig efter inkomst, och då får man klara sig på dom pengarna varje inkomstklass själv drar in. Och hålla den standarden varje klass har budget för. |
Citat:
Jo, dina parasiter som du så snällt kallar dom. Hur många av dina egna kunder är inte dessa parasiter som du hatar eller har du bara rika kunder? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:51. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson