![]() |
Citat:
|
Citat:
Det som då är intressant är ju om registraren då skall ersätta beloppet för själva domänens registreringsvärde(vilket inte har någon betydelse för de allra flesta), eller domänens värde för ägaren? Och hur avgör man då detta, ponera att du har en blogg på en domän med 100 000tals besökare varje månad, men väljer att inte ta in pengar via den. Gentemot en domän som står parkerad och tjänar lite småpengar, gentemot en domän likt komplett.se, hur skal värdet på dessa värderas i ersättning? Mig veterligen så är det ägarens ansvar att verifiera att domäner blir förnyade, har för mig att det inte var så länge sedan detta var uppe angående Loopia som hade missat någon domän och hänvisade till sitt avtal. |
Citat:
Jag vet inte om det fortfarande är så, men tidigare har det vid flera tillfällen hänt att jag betalat förlängningsfakturor hos Loopia med kort inom någon dag efter att jag fått fakturan, men ändå har Loopia alltid väntat med förlängningen till förfallodagen (och någon gång kanske till och med lite efter förfallodagen), vilket kan vara upp mot två månader senare. (Med "förfallodagen" menar jag domänens expire date, och inte fakturans förfallodag.) Det är en stor anledning till att jag flyttat många domäner från Loopia. Jag tror faktiskt att jag aldrig har varit med om att Loopia har förlängt en domän före sista dagen. |
Citat:
Q: Vilken roll har sökandes ombud ? A: Bla skriva ATF-ansökan. Q: Vem är sökandes ombud? A: Levonline Q: Vem anför att registraren Levonline haft bristande rutiner för aktuellt domännamn? A: Levonline I övrigt vill jag inte diskutera enskilda ATF-case.. Men den generella frågeställningen är högst relevant och intressant.. |
Citat:
|
Citat:
Citat:
..och vad jag har för insikt i ärendet är inte alls relevant eller återspeglas i det jag skriver här. Utan jag läser att Qvord ABs ombud i detta ATF-ärende är Levonline AB - med andra ord skriver Levonline AB under på att att de själva (Levonline AB) haft bristande rutiner kring aktuellt domännamn.. Är vi överens? |
Tack för ditt klargörande Internet Sweden, det som verkar vara helt självklart hade jag inte förstått, ber om ursäkt.
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Det är som framgår jag som registrerat domännamnet efter att den blivit tillgänglig.
Utan att ha kontaktat mig så har registraren Levonline startat denna ATF i ett försök att få tillbaka den, efter påtryckningar från den tidigare ägaren (ej de som velat göra ATFen). Jag "vann" så klart tvisten och har fört samtal med Qvord AB efteråt. Hemskt olyckligt om det är registrarens fel. Jag vet inte om fallet är så här, men det är ju inte första gången det händer. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:30. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson