WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Telenor och Aspiro lanserar WiMP (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1046534)

Dennis Holm 2011-02-15 11:39

Någon som vill göra en bättre tjänst än spotify så står jag för hårdvaran och trafiken.. hint hint..
:)

tartareandesire 2011-02-15 11:48

Citat:

Ursprungligen postat av razor (Inlägg 20393028)
Funderingarna går över hur framtiden kommer se ut. Kommer varje stort bolag sitta med sin egen musiktjänst? Tänker på en rubrik jag såg här om dagen som sa att sony (?) kan vara på väg att dra sig ur itunes (visserligen ingen streamad musik men funderingarna drar igång) för att starta en egen tjänst... Hur långt är steget från att dra sig ur spotify då? Försvinner en följer andra efter för att inte missa sin del av kakan och det slutar med ett virrvarr av begränsade tjänster som måste komplettera varandra. Eller?

Det är som sagt var bara funderingar. Men det känns som sånt som kan hända när alla vill ta för sig.

Det försvinner musik från Spotify också då och då, det är en väldig ung och osäker bransch än så länge. Svårt att sia om framtiden. Jag gillar själv inte att lyssna på musik i mobilen, Spotify Premium är helt klart nr 1 för mig än så länge men en del stora band och många äldre skivor saknas så CD används en hel del fortfarande.

Weaver 2011-02-15 11:50

Citat:

Ursprungligen postat av kalasboll (Inlägg 20393024)
Att du höll med mig om allt förutom ljudkvalitén. Hm.

Du kanske missat att man kan ändra ljudkvaliten i inställningarna från Low -> High. Eller så är det jag som är gammal och halvdöv ;)

Weaver 2011-02-15 11:54

Ingen kund kommer vilja använda 1 tjänst per musikbolag (som i Sonys fall). Återigen är det musikbolagen som är giriga och totalt missuppfattar marknadsplatsen. Spotify, WiMP, iTunes mfl är deras nya "butiker" och såvitt jag vet så har aldrig musikbolag ägt butikerna så varför skall de göra det nu?

kalasboll 2011-02-15 11:55

Nej det lyckades jag hitta direkt faktiskt. Kan vara hörlurarna jag är ovan vid. :)

tartareandesire 2011-02-15 12:18

Citat:

Ursprungligen postat av Weaver (Inlägg 20393039)
Ingen kund kommer vilja använda 1 tjänst per musikbolag (som i Sonys fall). Återigen är det musikbolagen som är giriga och totalt missuppfattar marknadsplatsen. Spotify, WiMP, iTunes mfl är deras nya "butiker" och såvitt jag vet så har aldrig musikbolag ägt butikerna så varför skall de göra det nu?

Det är ganska humoristiskt att alla företag som sysslar med musik, film och annat som hör den illegala nedladdningen till är onda och giriga :) Vi andra "goda företagare" får tjäna pengar och bestämma över hur vi vill hantera våra produkter och tjänster men inte de? Hela "diskussionen" är ett enda stort skämt. Men strunt samma, vi lämnar det därhän.

Tjänar de på att driva sina egna butiker, online eller fysiskt, så är det väl inget konstigt med att de också vill göra det? Har man attraktiva produkter så köper folk oavsett var de säljs men givetvis finns det gränser. Företagen själva är de enda som kan och ska hantera den biten.

kalasboll 2011-02-15 12:35

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20393046)
Hela "diskussionen" är ett enda stort skämt.

Fast nu har ju inte konsumenterna ställt några direkt krav på vår bransch heller och där faller jämförelsen.

Anders Larsson 2011-02-15 22:55

Diskussionen blir onödig eftersom det är få branscher som fungerar på samma sätt, eller ens är jämförbara.

Omega Man 2011-02-16 09:34

Funnits i Norge ett tag, 30 dagar gratis. http://www.wimp.no

Frågan är varför de döpt tjänsten till mes, vad betyder wimp på norska?

kalasboll 2011-02-16 09:41

Citat:

Ursprungligen postat av Omega Man (Inlägg 20393201)
vad betyder wimp på norska?

Yynkedom. Alltså typ "uselhet" eller "bedrövlighet".

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson