Citat:
Ursprungligen postat av Captcha
(Inlägg 20389461)
Jag skulle rekommendera att du kör en 301 redirect från alla andra sidor till .se, då är både besökarna och Google nöjda.
|
Mycket riktigt, och precis vad jag hade föreslagit. Langa en 301:a från alla domäner till en domän - förslagsvis domänen som har ändelsen .se då dina besökare antagligen är svenska.
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst
(Inlägg 20389496)
Jag skulle också vilja rekommendera detta, det är för att 301 redirect ger en länkkraft som är väldigt bra, typ som att du har din länk i en ankartext (tror det är så) på en välkänd sida som google gillar med relevant innehåll till din sida.
Rätta mig om jag har fel, någon! :)
|
En 301:a berättar för Google att en sida flyttat permanent. Och länkkraft som den tidigare sidan innehar flyttas delvis till den nya sidan. Men inte allt!
Citat:
Ursprungligen postat av daniel.s
(Inlägg 20389499)
301 är för att peka om adresser till ett annat domän och fungerar inte riktigt som "länkkraft".
|
Du har både rätt och fel. 301:or är till för att peka om adresser. Men de överför faktiskt (en del) länkkraft också.
Citat:
Ursprungligen postat av Captcha
(Inlägg 20389505)
Du har fel, det är det sättet Google rekommenderar för att redirecta en sida och länkkraft.
|
Japp! Google rekommenderar 301:or då deras sökmotor föredrar det. Och en del av länkkraften glider med vid en 301:a. Men inte all!
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst
(Inlägg 20389510)
Ok, då hade jag väll rätt, eller? :)
|
Japp! Förstod dock inte vad du menade i slutet.
|