WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Varför PR0? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1045893)

kw_wasabi 2011-01-17 05:03

Citat:

Ursprungligen postat av oskarh (Inlägg 20388136)
Visar ex. gserp.se rätt/nuvarande pagerank?

GSERP verkar visa rätt pagerank, d.v.s. den som exporterades i april 2010. Pagerank i realtid finns det ingen tjänst som kan erbjuda. De hämtar helt enkelt uppgifterna som finns i Google Toolbar.

Lyx 2011-01-17 08:59

Citat:

Ursprungligen postat av oskarh (Inlägg 20388136)
Visar ex. gserp.se rätt/nuvarande pagerank?

Gserp.se visar endast den PageRank som sidan hade när den lades in i databasen eller då sidans gserp-information senast uppdaterades.

Sidornas gserp-information (pagerank, titel, meta etc) uppdateras några gånger i månaden. Är man otålig kan man uppdatera manuellt via "Uppdatera information"-knappen som finns på sidan för sin domän, dvs knappen på http://www.gserp.se/w/wn.se

Obs: Av någon anledning har jag glömt att visa N/A-PageRank. Istället visas PageRank 0 för dessa domäner.

Henkutt 2011-01-17 10:15

Tack för alla svar!

Att PR aldrig uppdaterats har inte slagit mig innan, men nu när jag läser det så förstår jag att det bör vara det.

Vi hamnar ok på flera uttryck, så jag har inte brytt mig jättemycket. Det har dock tidigare varit ett "kvitto" på att man gjort ett relativt bra jobb. Nu får man alltså klara sig utan. :)

Känns logiskt att detta försvinner eftersom det skapat så mycket konstiga metoder och till och med branscher.

Henkutt 2011-01-17 10:56

Citat:

Ursprungligen postat av kw_wasabi (Inlägg 20388018)
Jag har svårt att tro att Google skulle hamna i den "fällan" och inte komma vidare. Jag skulle dock rekommendera er att se över om ni inte kan skapa ett "server-side"-meddelande med uppmaning att uppgradera. Behöver ni ens ha ett meddelande om Explorer 4. I min statistik på mina 20+ sajter har jag aldrig sett någon som kommit med den webbläsaren.

Lite OT, men mer än 1% av våra sidvisningar kommer från just den sidan man blir hänvisad till. Helt sjukt - men vi vänder oss till företag, och stora organisationer är ofta sena med att uppgradera.

kw_wasabi 2011-01-17 13:56

Citat:

Ursprungligen postat av Henkutt (Inlägg 20388158)
Lite OT, men mer än 1% av våra sidvisningar kommer från just den sidan man blir hänvisad till. Helt sjukt - men vi vänder oss till företag, och stora organisationer är ofta sena med att uppgradera.

Att IE 5 var "populärt" bland företag visste jag, men så gammal webbläsare som IE4. Stackars personal, det kan inte bli roligt privatsurfande på jobbet. Men till intranätet funkar den säkert hur bra som helst :)

Henkutt 2011-01-17 14:08

Citat:

Ursprungligen postat av kw_wasabi (Inlägg 20388193)
Att IE 5 var "populärt" bland företag visste jag, men så gammal webbläsare som IE4. Stackars personal, det kan inte bli roligt privatsurfande på jobbet. Men till intranätet funkar den säkert hur bra som helst :)

Ber om ursäkt för min otydlighet. Det är såklart IE6 som vi slänger iväg. IE6 har ju ingen vettig lösning opacitet i png-filer.

evomedia 2011-01-17 16:28

hmm nu verkar det ha hänt saker i alla fall med mina domäner enligt domainz

Va en kass uppdateringar=(

En sida gick från PR2 till PR0

Tre sidor gick från PR3 till PR2

ingen ökade i PR

aja skitsamma:P

kw_wasabi 2011-01-17 19:11

Ja det verkar som det händer saker nu.

Följande finns att läsa på www.googleprupdate.com:
Citat:

Latest News: On 4th January, 2011 Google employee JohnMU has provided an insight about Google PR Update. We can expect a major update very shortly according to him, he has quoted "We do update the Toolbar PageRank regularly, even if that's not as regularly as some of you wish. I agree that it would be nice to have it updated more frequently. Given the time since the last update, I imagine you'll start seeing another one in the near future." Please follow the thread "Opinion about Google PR update" at Google webmaster forum.

FredrikNas 2011-01-18 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av evomedia (Inlägg 20388217)
hmm nu verkar det ha hänt saker i alla fall med mina domäner enligt domainz

Va en kass uppdateringar=(

En sida gick från PR2 till PR0

Tre sidor gick från PR3 till PR2

ingen ökade i PR

aja skitsamma:P

Precis, vi ser PR uppdateringar hela tiden, och inte i batch som sweely snackar om, sen att det skulle ha upphört förra året stämmer definitivt inte, vi har under hela det senaste året visat uppdateringar för våra medlemmar. Jag märker också att det går olika länge mellan uppdateringar på samma domän.
Detta beror mest sannolikt på att domäner kanske ligger mer stabilt, och att det ska mer till för förändring.

Magnus500 2011-01-21 12:49

Vi har idag sett en utrullning av ny Toolbar PageRank. Det är ingen liten putt så som setts de senaste månaderna utan en riktigt PR-export.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson