Conny Westh |
2010-12-27 11:33 |
Citat:
Ursprungligen postat av Zodic
(Inlägg 20385047)
Och hur ska jag göra om 10 andra kunder vill byta varor? Det är ju det som är problematiken. Hela grejen med grisen i säcken är ju att inte veta vad man får, hur ska jag förklara att första kunden fått nya varor om jag inte erbjuder alla samma sak?
|
Du driver en affärsverksamhet, det innebär att du måste räkna in en viss andel returer (oavsett orsak) i din kalkyl och det brukar sällan vara många som returnerar. Blir det mer än du räknat med så får du höja priset något.
Men du har drömläget om kunderna blir dina ambassadörer/marknadsförare, det är det man alltid strävar efter som företagare i gemen.
Vad du säljer är ju "trygghet" för kunden, dvs kunden ska alltid veta att de blir nöjda när de handlar av dig, även om det är "grisen i säcken" du säljer.
För att du ska bli långsiktigt framgångsrik ska du alltid prioritera nöjda kunder framför maximal vinst. Vinsten kommer (så småningom) om du prioriterar att göra kunderna nöjda, annars har du gjort fel i din kalkyl, och det är väl hyfsat enkelt att ändra på om det inte är helt åt fanders från början.
|