Citat:
Ursprungligen postat av Sweely
(Inlägg 20378638)
Ja, AdSense kan nog vara en bra lösning på satellitsidor då inga riktiga besökare förväntas klicka sig in till sidan via länkarna. Dock tror jag man bryter mot en regel eller två ifall man använder AdSense på satellitsajter... men jag är inte säker! :D
|
Det finns ju ingen direkt definition av vad en satellitsida är för något. När det kommer till Googles villkor angående Adsense så handlar det ju bara om kvalité på din hemsida. Nu vet jag ju inte hur dina satellitsidor ser ut men oavsett vad du tycker så tycker inte Google om sidor som är tillför att ranka upp en annan sida (ofta kallat just satellitsidor, oavsett "kvalité"). Att du har Adsense kommer inte påverke rankingen, däremot så berättar du för Google exakt vilka sidor som är dina, sen vet jag inte om de använder den informationen. Men jag skulle aldrig köra med Adsense på någon av mina satellitsidor.
Sweely, Adsense är ett affiliateprogram precis som Tradedoubler, Comission Junction, Adtraction eller vilket annat nätverk du vill. Enda skillnaden är att Adsense betalar dig per klick och inte per lead eller sale som är vanligast på många av de andra nätverken.
I princip så spelar det ingen roll vad du får betalt för, i det långa loppet är ersättningen densamma.
|