WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Priser/"Gratis varor", reward - BOKFÖRING (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1038425)

Conny Westh 2009-10-13 17:39

Citat:

Ursprungligen postat av since73 (Inlägg 20326157)
Jag vill bara flika in med att Skatteverket är inkompetenta vad gäller IT.

De kommer med stor sannolikhet ge ett osäkert svar om du inte har tur och hittar någon som faktiskt fattar vad t.ex. marknadsföring på nätet är. Stod i trekvart och försökte förklara för tre personer på ett Skatteverketkontor vad det innebär att betala en webbplats för att få lägga upp sin annons där.

Heeeeelt wacko människor där..

Det är betydligt bätrre kvalitet på svaren när du skickar skriftliga frågor och får skriftliga svar. Då är det dessutom dokumenterat vad de skrivit....

Conny Westh 2009-10-13 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av Rawal (Inlägg 20326123)
Jag har provat att formulera om. Men då jag är extremt dålig på att formulera "vuxen" och på det "rätta" sättet, vilket krävs för att skatteverket ska svara, så blir det omöjligt för mig att göra detta.

ConnyWesth: Om du har tid. Skulle inte du kunna formulera mina små frågor på så sätt så att jag möjligtvis kan få svar från Skattverket hur det ligger till? Jag har ju berättat för dig mina frågor något gånger och du bör förstå vad jag vill få fram. Om du kan göra det åt mig så kan du väl skicka ett mail med frågorna så kan jag personligen kontakta Skattverket och ställa dessa. Behöver bara lite hjälp med formuleringen.

Tack på förhand! :)

JAg försöker mitt bästa, men du behöver nog dela upp dian frågor i många mindre. Det är svårt att ge ett entydigt svar när du kan dela ut helt olika typer av varor som "reward".

Du behöver först och främst formulera din affärsidé i ett extremt kort stycke text (så skattmasen fattar det). Elevator pitch. Det kan du nog få till här i tråden, så kan fler lämna synpunkter.

Detta är nog fler här intresserade att läsa om tror jag...

Rawal 2009-10-13 21:43

Jag ska skriva ihop något bra.

- Tycker det dock är tråkigt att inte andra som driver sådana sajter kan berätta och tipsa istället för att vara tysta och inte säga ett piss. Visst är man konkurrenter - men här på WN tycker jag att man ska hjälpas åt och vara "En stor familj", vilket det känns som då de flesta är schysta och hjälper varandra.

....Men men, bara min åsikt. Ska ordna någon förklaring. Men i alla fall - Conny. Jag skrev till dig för några veckor sen mindre "bitar" text om vad jag ville få reda på. Mindre än så blir för mig svårt då jag är dålig på att formulera om till så pass "Inriktat" som det behöver vara.

Du skrev att det finns olika reward varor att ge bort - och de sakerna jag ger bort har jag skrivit i den texten du fått tidigare. Så om du har tid får du gärna hjälpa mig med den biten. Skulle vara riktigt schyst.

Conny Westh 2009-10-14 00:38

Citat:

Ursprungligen postat av Rawal (Inlägg 20326295)
Jag ska skriva ihop något bra.

- Tycker det dock är tråkigt att inte andra som driver sådana sajter kan berätta och tipsa istället för att vara tysta och inte säga ett piss. Visst är man konkurrenter - men här på WN tycker jag att man ska hjälpas åt och vara "En stor familj", vilket det känns som då de flesta är schysta och hjälper varandra.

....Men men, bara min åsikt. Ska ordna någon förklaring. Men i alla fall - Conny. Jag skrev till dig för några veckor sen mindre "bitar" text om vad jag ville få reda på. Mindre än så blir för mig svårt då jag är dålig på att formulera om till så pass "Inriktat" som det behöver vara.

Du skrev att det finns olika reward varor att ge bort - och de sakerna jag ger bort har jag skrivit i den texten du fått tidigare. Så om du har tid får du gärna hjälpa mig med den biten. Skulle vara riktigt schyst.

Jag glömde nog bort detta, minnet är bra men kort...

Skriv gärna här på forumet så tittar jag in lit då och då, ...

Just din verksamhet är inte självklart hur man ska bokföra och då jag själv inte bedriver samma typ av verksamhet så behöver jag få lite stöd på traven av "communityn" runt WN så jag kan formulera mig, bättre.

Men en mycket central sak som du behöver tänka på är:
Vem är kunden? (var får du dina intäkter från?)
Var skapar du mervärdet, dvs vad är det som gör att din kund får ut något av din verksamhet?

Min gissning är att du får varorna som lottas ut någonstans ifrån, är det det som är din kund?

Personligen lutar jag åt att kostnaderna för "belöningarna" är marknadsföringskostnader, för jag tolkar det som att du marknadsför produkterna på detta sätt.

Men om mottagaren avkrävs en för stor prestation som ger dig ett värde tillbaks så blir det lön....

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson