Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Crystone Pro

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-07-01, 22:47 #1
JimmyB JimmyB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 237
JimmyB JimmyB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 237
Hejsan, jag har inte tidigare använd Crystone och undrar om Crystone Pro har några nackdelar som jag inte vet om. Så har någon provat detta så får ni jättegärna säga vad ni har för erfarenheter av det.

Tänkte ta Crystone Pro Linux Plus..
JimmyB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-02, 11:32 #2
magics avatar
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 488
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
magics avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 488
Tänk bara på att "domäner" när det gäller crystone inte är samma sak som olika sidor.

Det spelar ingen roll om du köper ett konto med 1, 5 eller 10 tillåtna domäner, allt du kan göra är att peka olika domäner till samma sida vilket i de flesta fall är helt värdelöst.

De tar 1-200kr för att skapa en ny katalog och koppla en domän till den och detta tar ett par dagar för dem att göra då de vill ha in betalningen som skall bokföras hos dem innan de hjälper dig (iallafall om man som företag vill ha en faktura).

I mitt fall blev det dyrare att köpa deras business konto med 10 domäner än att köpa flera enklare konton.

En annan sak som jag är frågande till är deras pluss tjänst.. med 100 kopplade domän namn.. är även dessa och alla 100 subdomäner kopplade till 1 sida..?

Kolla upp med crystone så du inte köper grisen i säcken..

Och även om men har köpt ett business konto med telefon support så ber de dig bara att maila in ditt problem.. *suck*

Tack o lov att vi har sålt det bolaget som vi skaffade crystone kontot till så det inte är mitt problem längre.
magic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-02, 13:31 #3
Mats Simonsson Mats Simonsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 28
Mats Simonsson Mats Simonsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 28
Citat:
Originally posted by magic@Jul 2 2008, 11:32
Tänk bara på att domäner när det gäller crystone inte är samma sak som olika sidor.
Det spelar ingen roll om du köper ett konto med 1, 5 eller 10 tillåtna domäner, allt du kan göra är att peka olika domäner till samma sida vilket i de flesta fall är helt värdelöst.
De tar 1-200kr för att skapa en ny katalog och koppla en domän till den och detta tar ett par dagar för dem att göra då de vill ha in betalningen som skall bokföras hos dem innan de hjälper dig (iallafall om man som företag vill ha en faktura).
I mitt fall blev det dyrare att köpa deras business konto med 10 domäner än att köpa flera enklare konton.
En annan sak som jag är frågande till är deras pluss tjänst.. med 100 kopplade domän namn.. är även dessa och alla 100 subdomäner kopplade till 1 sida..?
Kolla upp med crystone så du inte köper grisen i säcken..

Hej

Jag vill klargöra att om du har ett Crystone PRO eller Crystone STANDARD så kan du peka de domäner du har till vilken eller vilka kataloger du vill. Du har även möjligheten att lägga upp mail sepparat för varje domän (alltså inte endast alias). Detta kostar inget extra och kunden sköter detta själv via sin kontrollpanel.

Om du köper ett pluspaket så kan du mao ha 100 st unika sidor på ditt konto.

Vi har ett demo inlogg på vår sida: http://www.crystone.se/om-crystone/bilder--demo.aspx om du är nyfiken på hur det fungerar.


Dock så stämmer det att äldre konton saknade denna möjligheten, dock så är denna funktionen standard sen ca 1å tillbaka. Vi uppdaterar fortfarande äldre kunder så att denna funktionen läggs till på deras tjänster.

Mats
Mats Simonsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-02, 22:02 #4
magics avatar
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 488
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
magics avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 488
Trevlig att ni har infört denna ändring, det är ett stort steg i rätt riktning.
magic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-03, 09:18 #5
Olof Gustafssons avatar
Olof Gustafsson Olof Gustafsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 92
Olof Gustafsson Olof Gustafsson är inte uppkopplad
Medlem
Olof Gustafssons avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 92
Crystone funkar fin fint. Dock så förstår jag mig inte riktigt på deras reklam man ser här o var "Utförsäljning av webbhotell, allt ska bort".

Tycker inte riktigt att det passar i dessa sammanhang.

När jag ser reklamen så tänker jag mest på att de ska stänga ner alla servrar..
Olof Gustafsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017