Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Massflykten från Binero

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-04-16, 23:31 #1
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Standard Massflykten från Binero

Hur många här har gjort precis som jag, flytt från binero? Efter så många år som kund så var det dags. Det är utan tveka ingen slump att denna flytt sker nu då ONG köpt binero och bedrivit verksamheten ett tag.

Vartenda köp som ONG har gjort har resulterat i katastrof. Visst, många personer har blivit rika genom att sälja sina verksamheten till ONG men inte en enda kund i Sverige har blivit en vinnare genom att helt plötsligt bli en ONG-kund.

Med det sagt vill jag inte kasta så mycket skit på binera, har varit nöjd kund i flera år. Jag vill tacka alla medarbetare på binero som jobbat hårt i flera år.

Idag kontaktade jag binero på telefon, jag har installerat vbulletin på 2 olika domäner som ligger hos binero. Ena har haft vbulletin rätt länge utan att jag gjort något av sidan, men det berodde mycket på att många funktioner aldrig fungerade i vbulletin.

Så för en vecka sen installerade jag samma vbulletinfil på en annan domän, forumet fungerar klockrent, även hostad hos binero på samma konto.

Så;
Sida X med vbulletin fungerar kanon, ren installation
Sida Y med vbulletin fungerar inte alls, trots samma installation som sida Y, när man ska lägga upp avatarer m.m. så blir det server error.

Så jag ringer binero, killen på telefonen låter som att han är påväg att hoppa ut från fönstret, livsglädjen finns inte i rösten direkt. Suckar djupt gång på gång och om du läser detta, jag förstår dig. Jag hade garanterat inte varit bättre anställd för ONG. Efter ett par minuter så hör jag i bakgrunden, "JÄVLA HORA, SLYNA" någon skriker allt vad dom kan.
Man kan ju undra vad som sker hos binero?

Enda positiva med det hela är att jag blivit tvingad att gå igenom domänlistan och hittat massa domäner som jag ej borde betala för :-)

Låt oss hoppas att FTPn fungerar imorrn, godnatt!
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-17, 00:06 #2
BHS BHS är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 46
BHS BHS är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 46
Ja de ser inte direkt bra ut för Binero..

Inleed/Oderland borde hjälpa kunderna snabbt enkelt att flytta till deras tjänster.
BHS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-17, 00:09 #3
spexer spexer är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 337
spexer spexer är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 337
Är det då illa? Så dags att även flytta sina domäner därifrån menar ni?
spexer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-17, 00:28 #4
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Hoppade även av det tåget för ett tag sedan, dock var det mailen som strulade där. Snackade med Jens på Inleed och han tog över arbetet och flytten helt och hållet och redan samma dag snurrade jag hos dem, inte ett avbrott sedan dess.
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-17, 09:31 #5
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
På Binero har vi inte märkt av någon massflykt, tvärtom ökade vi rejält under 2014. Detta trots att vi faktiskt hade en del problem som vi sen avhjälpt under vintern.

Sedan problemen med lagringslösningen 2013 har vi haft mycket underhåll att jobba ikapp och nu är vi äntligen helt i fas. Vår energi läggs nu mycket på att jobba stenhårt med flera utvecklingsprojekt för att göra tjänsterna ännu bättre. Bland annat har vi uppdaterat vår kontrollpanel ganska saftigt. Vi rullar ut fler funktioner och kanske en och annan ny tjänst också under 2015.

Det är också värt att påpeka att vi som jobbar på Binero är i stort sett samma gäng som vi varit i flera år, det har inte skett några stora förändringar i teamet. Förutom att vi utökat supporten ganska rejält.

När det gäller det konkreta ärendet kring din vBulletin kan jag inte svara på vad som gått fel, PM:a gärna ärendenummer så följer jag upp det.

Angående utropet du hörde i bakgrunden i telefon så är det absolut inte okej på något sätt. Jag har tagit upp ärendet direkt med vår supportchef Jonny, som inte blev glad alls. Han har redan börjat ta tag i supporten, för sånt här får inte förekomma. Vi ber om ursäkt för obehaget.

MVH
Christer
Binero är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-17, 10:10 #6
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Jag tror att WNs trådar inte riktigt återspeglar verkligheten. I vår lilla glasbubbla så är allt som händer kring Binero kris och katastrof medan gemene man kanske inte ens märker av deras driftstörningar.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-17, 10:24 #7
Jesper Ribackas avatar
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 595
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jesper Ribackas avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 595
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Hoppade även av det tåget för ett tag sedan, dock var det mailen som strulade där. Snackade med Jens på Inleed och han tog över arbetet och flytten helt och hållet och redan samma dag snurrade jag hos dem, inte ett avbrott sedan dess.
Kan också ge tummen upp för Jens. Har flyttat en del sajter från Crystone dit och fler är påväg.
Jesper Ribacka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-17, 10:35 #8
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Vad har man som lön som "vanlig" supportpersonal på Binero tro? Låga löner och en försämrad arbetsmiljö tenderar att resultera i sådana där händelser. Sen är ju män i IT-branschen generellt sett långt ifrån några mönsterfeminister. Tyvärr verkar det vara den utvecklingen vi går mot i alla branscher där priset är viktigast för majoriteten av kunderna. Det går inte att skylla enbart på företagen, de kan oftast inte gör så mycket på egen hand.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2015-04-17 klockan 10:58
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-18, 09:08 #9
sanderps avatar
sanderp sanderp är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 6
sanderp sanderp är inte uppkopplad
Nykomling
sanderps avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 6
Jobbade på Binero innan och efter Oniva köpte Binero. Det var klart bättre innan dom köpte Binero. Efter ett tag bestämde jag mig för att leta nytt. Jobbar nu på Netnordic som Linuxtekniker. Jobbade som firstline-tekniker på Binero.
sanderp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-18, 09:52 #10
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av BHS Visa inlägg
Inleed/Oderland borde hjälpa kunderna snabbt enkelt att flytta till deras tjänster.
Jag tror de flesta webbhotell hjälper till och flyttar om man ber supporten om hjälp.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017