Kom ihåg mig?

Hur bra är manufrog?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-14, 20:34 #1
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Standard Hur bra är manufrog?

Hej! Jag undrar hur bra Manufrog är? Jag söker ett riktigt billigt webbhotell och ManuFrog är ju ett utav dessa. Dock är det viktigt att webbhotellet trots allt är seriöst och går relativt stabilt. Givetvis så får man det man betalat för, men One.com är riktigt billigt och dessa har jag inte haft något problem alls med. Nackdelen är däremot att man endast kan koppla en domän till sitt konto hos dem vilket är för lite tyvärr.

Tacksam för svar
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-14, 22:29 #2
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Jag använder Manufrog för ett antal fattiga "kunder" och är mycket nöjd. Servrarna i USA är, inte så konstigt, något långsammar än de i UK mot Sverige. Supporten är underbar! Det är e-postsupport som verkligen fungerar. Erik är antingen klonad eller vaken dygnet runt. Förutom att lösa problem så är han bra på att föreslå alternativ om det inte går att lösa som man tänkt (eller inte tänkt). Snabba att uppdatera via sin facebooksida när det är problem. Ska det vara billigt kan jag verkligen rekommendera dem, tycker faktiskt att man får mer än man betalar för.
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-14, 22:47 #3
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Tackar tackar för svaret! Är det någon som vet en Amerikansk/Engelsk leverantör utav webhosting? En billig sådan. Det är nämligen så att jag planerat starta upp en hel del Engelska sidor inom kort, och det är väl då positivt om servrarna ligger runtom USA.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-14, 23:28 #4
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 422
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 422
Om fokus är att det ska vara billigt så finns det ju ett antal som är gratis. Och man får faktiskt lite mer än vad man betalar för när det är gratis, dock kan flera funktioner så som mail curl osv... vara avstängda. Några gratis tjänster från minnet:

azuli
byethost
awardspace(tyskland)
host-ed(tyskland)
Anders Karlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-14, 23:35 #5
Tobab
Guest
 
Inlägg: n/a
Tobab
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Lindberg Visa inlägg
Tackar tackar för svaret! Är det någon som vet en Amerikansk/Engelsk leverantör utav webhosting? En billig sådan. Det är nämligen så att jag planerat starta upp en hel del Engelska sidor inom kort, och det är väl då positivt om servrarna ligger runtom USA.
Tveksamt om du hittar en billigare webhost än Manufrogs "usa-konto"
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-15, 11:03 #6
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Hej Henrik!

Vet inte om jag någonsin berättat det här, men manufrog var mitt allra första webbhotell. Skaffade ett konto där som 16-åring vill jag minnas, och betalade 100 kr/år. Fungerade riktigt bra, speciellt för att kosta 100 kr om året.

Jag rekommenderar manufrog starkt till folk som är nya i den här branschen.

Billigt och bra. Supporten är grym den med! Kan inte rekommendera webbhotellet nog

Ett av få webbhotell jag faktiskt fått vad jag betalat för. Tuta och kör!
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-15, 22:39 #7
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
Hej Henrik!

Vet inte om jag någonsin berättat det här, men manufrog var mitt allra första webbhotell. Skaffade ett konto där som 16-åring vill jag minnas, och betalade 100 kr/år. Fungerade riktigt bra, speciellt för att kosta 100 kr om året.

Jag rekommenderar manufrog starkt till folk som är nya i den här branschen.

Billigt och bra. Supporten är grym den med! Kan inte rekommendera webbhotellet nog

Ett av få webbhotell jag faktiskt fått vad jag betalat för. Tuta och kör!
Låter ju fint! Men tror du att det kommer vara negativt för mina Engelska sidor att lagras på ManuFrog om sidorna blir placerade på Svenska servrar? Tänkte kring sökmotoroptimeringen.. Man läser ganska ofta att det är negativt att driva Svenska sidor på Engelska servrar och vice versa men det borde väl inte påverka allt för mycket trots allt?
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-15, 22:41 #8
Tobab
Guest
 
Inlägg: n/a
Tobab
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Lindberg Visa inlägg
Låter ju fint! Men tror du att det kommer vara negativt för mina Engelska sidor att lagras på ManuFrog om sidorna blir placerade på Svenska servrar? Tänkte kring sökmotoroptimeringen.. Man läser ganska ofta att det är negativt att driva Svenska sidor på Engelska servrar och vice versa men det borde väl inte påverka allt för mycket trots allt?
Manufrog har servrar i UK och USA. Så då hamnar ju dina engelska sidor i England....
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-16, 12:36 #9
Jimmits avatar
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 453
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
Jimmits avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 453
Citat:
Ursprungligen postat av Ciffan Visa inlägg
Erik är antingen klonad eller vaken dygnet runt. Förutom att lösa problem så är han bra på att föreslå alternativ om det inte går att lösa som man tänkt (eller inte tänkt).
Kunde inte uttryckt det bättre själv. Helt sjukt grym support för pengarna!
Jimmit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-16, 13:43 #10
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Jag har inte riktigt samma erfarenhet av manufrog som övriga i tråden.

Lanserade ett projekt någon gång runt 2008.
Låg runt 50 besökare om dagen, drygt en månad efter lansering twittrade ett större företag om min tjänst, vilket resulterade i ~ 3k användare på en eftermiddag.

Manufrog och c/o trodde att jag hade gjort något fel (dåligt optimerade SQL-queries te.x), vilket ledde till att min hemmapp låstes (rättigheterna satts till 500, eller något liknande) – helt utan förvarning. När hypen kring twitter-meddelandet var över och siten endast varit uppe i 3h (under den hektiska perioden) så återgick antalet besökare till drygt 50. Vilket inte var så konstigt eftersom alla nya besökare trodde siten var nerlagd.

Förklarade situationen för Erik (killen som driver siten), vilket ledde till att han låste upp mitt konto – men bara i ett dygn, där efter stängdes kontot ner igen.

Erik påstod att jag måste gjort något fel för inte kan en site belasta en delad servern så mycket som min site gjort.
Nerix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017