Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Varför PR0?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-15, 16:40 #1
Henkutt Henkutt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 157
Henkutt Henkutt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 157
Standard Varför PR0?

Har haft sidan uppe i snart ett år. 1500 sidor indexerade ungefär. Skapligt många inlänkar från PR0-PR4-sidor. Sidan är snällt kodad och bör inte vara något fuffens med.

Varför har jag PR0?

Det enda som kan uppfattas som "mystiskt" med vår sida (som jag ser det) är att vi genom javascript skickar alla som har explorer 4 eller till en sida där de ombeds att uppgradera sin webbläsare.

Adressen är http://med-TABORT-tryck.com

Senast redigerad av Henkutt den 2011-01-15 klockan 16:43 Anledning: felstavn
Henkutt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-15, 18:14 #2
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
När startade ni ert länkbygge?

Den senaste uppdateringen av den publika PR:en var i April förra året. Började ni bygga länkar efter dess så har ni er av naturliga skäl en PR på 0.

Det finns ingen som vet när nästa PR-uppdatering äger rum. Det brukade inträffa var tredje månad. Men nu har det gått snart ett år.

Sist var vid nyårsskiftet. Där trodde många, inklusive jag, att Google skulle uppdatera sin PR för allmänheten - men icke. Vissa tror till och med att PR inte kommer att uppdateras mer i framtiden.

Den som väntar får se
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-16, 01:12 #3
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Citat:
Ursprungligen postat av Henkutt Visa inlägg
Det enda som kan uppfattas som "mystiskt" med vår sida (som jag ser det) är att vi genom javascript skickar alla som har explorer 4 eller till en sida där de ombeds att uppgradera sin webbläsare.
Jag har svårt att tro att Google skulle hamna i den "fällan" och inte komma vidare. Jag skulle dock rekommendera er att se över om ni inte kan skapa ett "server-side"-meddelande med uppmaning att uppgradera. Behöver ni ens ha ett meddelande om Explorer 4. I min statistik på mina 20+ sajter har jag aldrig sett någon som kommit med den webbläsaren.

Åter till pagerank. Som Sweely säger så var det länge sedan PR uppdaterades. Det var i april 2010 och då var troligtvis er sajt så ny att den inte fått någon högre PR.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-16, 12:48 #4
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Pagerank verkar ju inte ha så stor betydelse längre och att de inte uppdaterat den på så länge tyder ju också på att den minskats i betydelse eller helt tagit bort i algoritmen som jämför och plockar fram sökresultaten.

Men som med den mesta SEO är det inte många som vet säkert hur det fungerar.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-16, 15:47 #5
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 185
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 185
Pagerank används inte mer, den fanns och google tyckte nog att sajtägare lägger för mycket fokus på det. Varför tar de bort tjänsten från Webmaster tool om de tänker fortsätta med det?

http://www.google.com/support/forum/...e26e9e48&hl=en
Captcha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-16, 16:34 #6
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Jag är liksom övriga övertygad om att PR får allt mindre betydelse så det är egentligen inte mycket att bry sig om. Fungerar allt som det ska i övrigt så strunta i det.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-16, 17:08 #7
Magnus500s avatar
Magnus500 Magnus500 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 83
Magnus500 Magnus500 är inte uppkopplad
Medlem
Magnus500s avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 83
Det debatteras alltid vad pagerank innebär idag och jag tänkte att det kanske ska redas lite i begreppen.

Till att börja med, Pagerank har uppdaterats sedan April. Pagerank uppdateras numer löpande och inte i batchar som det gjordes förr. Det som inte har uppdaterats är toolbaren. Toolbaren har alltid visat ett snapshot av hur PR var på en viss sida och den snapshoten har varit mellan 1-4 månader gammal. Den brukade uppdateras en gång per kvartal.

Som Sweely säger så har toolbaren mycket riktigt inte uppdaterats sedan April och det betyder att du mycket väl kan ha pagerank på sidorna utan att se den.

Många brukar säga att Pagerank spelat ut sin roll och det är till viss mån sant. PageRank är inte så viktigt som det en gång var men vi ska komma ihåg att Googles algoritm fortfarande bygger på PageRank, det är bara det att det lagts till en hel massa andra faktorer till algoritmen med.

Slutligen, jag kan inte se några som helst tendenser att det under de senaste månaderna eller halvåret skulle gå mot minskat inflytande för PageRank, det är möjligt att man planerar något sådan från Googles håll men jag har inte kunnat se några förändringar än.
Magnus500 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-16, 17:43 #8
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus500 Visa inlägg
Slutligen, jag kan inte se några som helst tendenser att det under de senaste månaderna eller halvåret skulle gå mot minskat inflytande för PageRank, det är möjligt att man planerar något sådan från Googles håll men jag har inte kunnat se några förändringar än.
Så du tror att de fortsätter med pagerank bara det att de inte publicerar det öppet längre?
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-16, 17:59 #9
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
En naturlig följd av att det läggs till fler faktorer till algoritmen är väl att värdet på pagerank som faktor urholkas en aning. Det handlar inte längre enbart om att samla på sig så många högPR-länkar som möjligt, utan att man kan uppnå likvärdigt resultat med t.ex. relevans.

Att Google ständigt uppdaterar pagerank internt har, vad jag vet, varit känt ganska länge. Det som fått folk att spekulera är att de gjort TBPR-exporter mer sällan. Särskilt under 2010. Det finns mycket data som Google inte går ut med men ändå använder sig av. Enbart det faktum att de inte exporterar PR lika ofta tolkar inte jag automatiskt som ett tecken på att betydelsen minskar.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-17, 03:00 #10
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 435
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 435
Visar ex. gserp.se rätt/nuvarande pagerank?
oskarh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017