Jag får börja med att tacka för dina synpunkter. Du hittar mina svar efter din text.
-
Bilagor till e-postmeddelanden har en övre gräns på 10 MB. Det känns som en tidsresa tillbaka till 90-tal och hotmail. Man undrar stilla hos vilken leverantör de lagt sin egen e-post, det går ju inte att driva ett företag 2010 med sådana begränsningar.
När vi släpper nästa version av vår webbpost kommer gränserna justeras även på servernivå, jag tippar väl på att nya webbposten är igång i slutet av augusti ev. senast mitten av september.
-
Det går inte att lägga in en vidarebefodring för en e-postadress när man använder sig av en e-postklient. Det här räckte för en av mina kunder att byta webbhotell på stört. Hur *** tänker man här?
Är en ny funktion som har efterfrågats och är en så kallad "blocker" inför migrering, så den kommer snart i Binero 2.0 eftersom den finns i Binero 1.0 redan.
-
Musik i växeln. Ingen vill höra musik i växeln, det förstod 99 % av all företag för 15 år sedan. Super Mario Bros är inte kul i 1 minut, och verkligen inte i 20 minuter. Särskilt inte när man redan är aningen irriterad.
Vi har 99.9% kunder som älskar musiken, vi har även haft personer som nynnar låtarna även efter dom har kommit fram till en medarbetare och vi ser ingen anledning på att ändra på detta. Men jag kan även lämna förslag huruvida man får alternativet att välja i växeln om man vill lyssna på musik eller inte, om du tror det kanske skulle fungera bättre? Eller har du ett annat förslag utan att kompromissa dom övriga som gillar musik i bakgrunden?
http://twitter.com/nize/statuses/19641393767
http://twitter.com/engdahlmedia/statuses/19641440137
Är några st senaste dygnet.
-
Hastigheten. Vissa WordPressinstallationer (3.0) har varit så pass sega att man skulle tjänat på att leverera datapaketen på cykel. Och apropå WordPress:
Inget som vi har fått in rapporter om (åtminstone i en större skala med tanke antalet kunder vi hostar), kika även in vår egna blogg som ligger i samma
kluster som våra egna kunder gör i Binero 2.0.
-
Automatisk installering i WordPress av uppgradering ger huvudvärk. På alla andra webbhotell sker uppgraderingar av tillägg och wp-installationen med två klick. Hos Binero har det aldrig fungerat, man har varit tvungen att ange FTP-uppgifterna VARJE gång. Nyligen kom det ett hack som går jobbar det, men det är fortfarande inte lika friktionsfritt som annorstädes.
Vi har gett våra kunder ett tips på hur man kommer runt detta här:
http://blogg.binero.se/2010/06/kort-...ressanvandare/
Samma lösning är även implementerat i vår One Click installer, så i fall du använder dig av våra verktyg så får man t.ex WP Super Cache och ovannämnda fix på köpet. Detta gäller dock endast i Binero 2.0.
-
Hantering av databaser. Proceduren för att skapa en databasen har inte lämnat betastadiet än. Av säkerhetsskäl får man anta, anförtros man inte att använda samma db-användare mer än en gång. Men ge då folk ändå rätten att på direkten få skapa sina egna lösenord. Databashanteringen är som all annan hantering i deras kontrollpanel 2.0 gjorda i listor om 10. Det här är den mest grundläggande funktionaliteten - låt kunden själv få defaultbestämma hur långa listorna ska vara, eller vill Binero kanske inte att man ska hantera fler än 10 e-postadresser/databaser etc?
Jag skall skicka vidare förslaget till ledningen, men jag föreslår att du även drar iväg ett mail till oss med dina önskemål om förbättringar.