FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Inatt upptäckte jag att Loopia har höjt registrerings- och förnyelseavgifterna för flera toppdomäner. .at och .pl har dock fått sänkt avgift med 20 kr.
COM (59 kr --> 79 kr) EU (49 kr --> 59 kr) ME (139 kr --> 149 kr) NET (59 kr --> 79 kr) ORG (59 kr --> 79 kr) BIZ (59 kr --> 79 kr) INFO (59 kr --> 79 kr) NAME (59 kr --> 79 kr) DK (59 kr --> 79 kr) BE (49 kr --> 79 kr) PL (169 kr --> 149 kr) AT (169 kr --> 149 kr) Själv kommer jag inte känna av det så mycket, men hur är det för er andra? Kommer det svida när förnyelserna börjar dimpa in? Jag lyckades ovetande knipa en .dk-domän i sista stund och sparade hela 20 kr ![]() Senast redigerad av kw_wasabi den 2010-07-03 klockan 01:49 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Inte kul. Borde ju röra sig åt andra hållet.
Nåja. Även GoDaddy har höjt sina avgifter för flera toppdomäner. Kanske lika bra det - köper alldeles för många domäner som jag ändå inte använder i slutändan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Om det var en nolla till på priserna hade man kanske man hade förverkligat fler av sina idéer. Ganska många här, inklusive mig, sitter ju på domäner dom har glömt bort att dom äger.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Citat:
Och inom ett år så kommer .com att höjas till $7.85 (7% höjning varje år) och om jag räknar rätt så kommer .net att höjas till $5,12 (10% höjning varje år) Källa: http://wp.nu/rq |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Även om man givetvis förlorar några kronor så tycker jag prishöjningen är positiv.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det stod i deras blogg att de skulle göra det: http://blogg.loopia.se/2010/05/31/ny...-pa-domannamn/
"När organisationen VeriSign den första juli höjer priserna på sina toppdomäner (t ex .COM) måste vi dock följa efter för att inte göra förlust på varje sålt domännamn." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Priserna har gått upp senaste åren rätt mycket, har haft ett pris på 59:- ut till kunder i ca 3-4 år. Nu har man slutat sälja domäner löst sista åren men alla fall.
Idag får jag betala 8,39$ för köpa in en .COM, innan låg det på under $7 kommer inte ihåg exakt siffra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Med tanke på diskussionen kan jag tillägga att även vi (City Network) gick ut med höjningar (börjar inte gälla förrän första september). Får inte länka till vår blogg men för de som är intresserade finns ett inlägg om förändringarna där.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Bra tycker jag med!!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Märkliga kommentarer. Varför skulle det vara positivt med höjda domänpriser?
För övrigt är Loopias höjningar anmärkningsvärda, exempelvis ger .net domänen dem ca 85 % marginaler (omräknat för dagens kronkurs och inkl moms). Inte illa pinkat år 2010 och att de säger sig ha självkostnadspris som idé. Det påminner återigen om hur taskig konkurrensen fortfarande är inom domänleverantörs-/webbhotellsbranchen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|