FAQ |
Kalender |
2010-02-01, 13:16 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon mer än jag som har problem att nå siter på one.com samt även ones egna sida?
|
||
Svara med citat |
2010-02-01, 13:20 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nej det är nere, verkar vara jävla oturs dag idag för alla.
|
||
Svara med citat |
2010-02-01, 13:20 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja, både egna sajter o one.com själva. DNS-check säger samma sak att de inte går att få kontakt med.
|
||
Svara med citat |
2010-02-01, 13:26 | #4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
funkar fint här
Edit: Funkar inte när jag testar nu :P Har de problem med SSL ddos varianten också kanske. Edit2: Nu funkar de igen. Ni kan ju testa via "webb proxy osså" http://block.mina-filer.com/ |
|||
Svara med citat |
2010-02-01, 13:57 | #5 | ||
|
|||
Banned
|
Det var både problem idag och igår. Och jag har fått nog, håller på och flyttar över alla mina filer till Loopia (ja, dom har ju även nertid men dom känns mer seriösa än one.com) nu. Nån som vet hur jag gör med min domän som jag har registrerat via dom? Kan jag flytta över den till min kontrollpanel hos loopia med resten av mina domäner?
|
||
Svara med citat |
2010-02-01, 14:01 | #6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2010-02-01, 14:23 | #7 | ||
|
|||
Banned
|
|||
Svara med citat |
2010-02-01, 15:18 | #8 | |||
|
||||
Medlem
|
Har haft strul med One senaste dagarna också... här följer ett exempel på deras fina support!
Chat InformationVälkommen till One.com chatsupport. Vi gör vårt bästa för att svara på dina frågor så snart som möjligt. Vi ber om förståelse för att våra svar ibland försenas vid tider då det är mycket folk på chatten. Chat InformationDu chattar nu med 'Daniel' Daniel: Hej, hur kan jag hjälpa dig? Du: hej Daniel, jag har lite problem med min joomla site som jag har hos er.... Daniel: ok Du: Jag kan inte installera moduler och komponenter och jag har fått tips om att det kan ha något med "safe mode" inställningarna på servern. hur ändrar man den inställningen?? Daniel: Det kan amn inte Daniel: Vi tittar på att ta bort den helt i dagarna Daniel: men just nu går det inte att ändra på. Du: ok... det låter bra... får man nån info när det är klart?? just nu kan jag inte arbeta med min sida... Daniel: Nej, det har vi inte möjlighet för. Du: ok,, då är alternativet att flytta min site om jag vill fortsätta utveckla den då... tack för hjälpen... Daniel: fortsatt bra dag Chat InformationChat-diskussionen har avslutats av supportern. Du: Hej då... |
|||
Svara med citat |
2010-02-01, 15:24 | #9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Omotiverad first line chatt support som inte tycks ha nått att vinna genom att hjälpa lite extra. |
|||
Svara med citat |
2010-02-01, 15:30 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Skulle kontakta deras support i ett annat ärende igår, samma tidpunkt då dom hade problem med mailservrarna.
Då jag startade livesuppoten så fick jag bara ett automeddelande om att det var en driftstörning och de bad mig avvakta. Därefter Stängdes chatten ner per automatik. De tänker inte så långt att folk kanske har något annat på hjärtat? Men men detta är vad 12:-/månad är. Jag ska inte klaga. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|