FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Idag ringde tidningen Respons (eller nRespons, eller Näringslivs Respons osv) och ville boka en "intervju" med oss eftersom vi var ett så intressant företag. De skulle tydligen göra en drive i Göteborg framöver, men anställer folk på provision över hela landet.
Det vara ett stort blufföretag och jag vill därför göra andra här på forumet uppmärksamma så ni slipper slösa tid på en "intervju" med dem. Enda chansen att få med sin artikel är att köpa en dyr annons samtidigt. Tyvärr avslöjas detta först efter att intervjun är klar. http://www.cint.se/debatt/ShowPostFl...09&PageIndex=2 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Blev kontaktad av dom också, förra året tror jag.
Googlade snabbt och bokade sedan av allting när det framgick hur de jobbade... Hon blev ganska grining när jag meddelade vad jag hittat om dom... :-) Trist att sådana metoder används... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
och i dag ringde de hit, så nu är Sundsvall i farten
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vi blev intervjuade och annonserade i denna blaska. Fick ju så klart köpa annons för ~10k. Artikeln blev ganska bra men det känns som det var ~10k i havet. Är det nån som läser den öht? Dessutom delades den inte ut i vårt område, men det fick vi reda på först när allt var klart...
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jag tackade nej till intervju och talade om att en googling på företaget inte gav direkt något seriöst intryck. Fick då svaret att de som skrevs på nätet var bara skrivet av oseriösa företagare som inte borde vara företagare överhuvudtaget och inte klarade att förstå vad ett avtal var. Jag sa att med den inställningen så vill jag ännu mer absolut inte ha med er som företag att göra. Det var en rätt grinig säljare som lade på :-)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Haha!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för tipset, jag gör alltid så nu när säljare ringer upp. Ber dem att maila så att jag kan googla och kolla upp dem. Förra veckan ringde Hewal och sökresultaten på Google var inte speciellt bra och då tackade jag nej till säljaren via mail och hänvisa till det negativa jag hittade på nätet. Fick ett surt mail tillbaks som gjorde mig mer säker på att inte ha med dem att göra. Tyvärr kan seriösa företag drabbas av detta också, ett negativt blogginlägg kan komma högt upp och förstöra mycket. Hur ska man göra som företag då för att få bort sånt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Som blufföretag ska man nog inte gå på någon på WN för ett par inlägg på forumet så är varenda WN-blogg prydd med ett negativt inlägg om företaget... Och eftersom vi kan betydligt mer om Internet än de är det självklart att vårt innehåll rankas högre! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
@Qson och @Norman, har ni sett den sista posten på cint?
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|