FAQ |
Kalender |
2008-11-11, 18:51 | #11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hej! Jag ber om ursäkt för sent svar, såg tråden först nu.
Ni kan alltid kontakta vår tekniska support på [email protected] om ni har några frågor. Jag har bett en kollega maila dig för att reda ut eventuella frågetecken. Om du skulle se tråden innan mailet så får du även ett svar från vår tekniska support här som tog en titt på ditt problem: Citat:
Mvh, Tobias
2008-11-11, 19:03 | #12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tackar!
Magic quotes måste stängas av när jag orkar. Vilken äcklig "feature". Varför ska php påverka mina requests? Citat:
Ett tips bara, stoppa in en sektion vid namn "dokumentation" på er sajt. |
|||
Svara med citat |
2008-11-11, 20:07 | #13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det har varit branschstandard att stänga av magic quotes i ganska många år nu. Bara ännu ett exempel på den tråkiga trenden att man startar trådar i WN utan att ens ha pratat med företaget i fråga. Cellsynt har förövrigt riktigt bra dokumentation som du förhoppningsvis fått när du blev kund, men det är ju inte riktigt inriktat på "vanliga misstag du som kund kan göra".
|
|||
Svara med citat |
2008-11-11, 20:44 | #14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Sen kanske jag ska tillägga att jag inte är kund hos dem utan att jag kodar detta åt någon annan. |
|||
Svara med citat |
2008-11-11, 22:10 | #15 | ||
|
|||
Banned
|
magic_quotes är av standard påslaget.
Och dokumentationen slänger Cellsynt i princip efter en ifall man bara ringer/mailar/smsar dom . |
||
Svara med citat |
2008-11-11, 23:02 | #16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja, det gör det väl ändå mer konstigt att du inte helt enkelt skickade iväg ett mail till Cellsynts support och hörde efter om de hade någon dokumentation? Alla företag låter inte djupgående teknisk information om deras produkter ligga tillgängliga för vem som helst.
Magic Quotes ska såvitt jag vet vara avstängt per default i PHP 5 och användare avråds från att använda det, och det är helt bortplockat i PHP 6. PHP 4 hade end of life i juli 2007, så använd inte det för nya produktioner... |
|||
Svara med citat |
2008-11-11, 23:26 | #17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Aldrig använt PHP4, kommer aldrig göra. Och ska göra bättre research i fortsättningen. Och se till att min php.ini är som jag vill ha den.
edit: yay, 500 posts |
|||
Svara med citat |
2008-11-11, 23:48 | #18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hoppas inte du tagit illa upp, det är inget personligt utan jag är bara så trött på trådar som denna där man anklagar diverse småföretag för saker som inte är deras fel... det finns tillräckligt med klåpare där ute för att man ska ge sig på seriösa företag!
|
|||
Svara med citat |
2008-11-12, 00:38 | #19 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nädå, ingen fara.
Undrar bara vem fan som en gång i tiden uppfann skräpet magic quotes? Han kan ju inte ha varit frisk någonstans. Och ännu mindre, idioten som tyckte det skulle vara on by default. |
|||
Svara med citat |
2008-11-12, 10:19 | #20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Magic_quotes |
|||
Svara med citat |
Svara |