Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Loopias telefonsupport

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-10-02, 14:25 #1
Iranian Iranian är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 30
Iranian Iranian är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 30
Jag är kund hos Loopia sedan flera år tillbaka med ett helt annat konto och domän. Idag klockan 13:10 ringde jag till deras supoport för ett ärende. Enligt Loopia så var jag placerad i kö och på plats 4. Klockan 13:49 lade jag på efter att gång på gång hört att jag är nu på plats nr. 2 i kön.

Det här är oerhört frustrerande och gör mig besviken och arg på Loopia. Det här betyder att på 39 minuter hinner Loopia bara besvara 2 samtal. Jag kanske borde ha väntat i över en timme tills jag kunde nå supporten.

Nu kan några svara med att jag kan maila mitt ärende till supporten men detta köper jag inte alls. Om Loopia erbjuder mig tjänsten att kunna ringa dem så ska de ha en rimlig tid för att besvara ett supportärende (där jag som kund bestämt att inte använda mail av flera orsaker) och ett fungerande system.

Jag skapar inte den här tråden för att säga vilket företag är bäst eller sämst utan detta handlar om Loopias behandling av sina befintliga kunder. Om man har problem med sin växel eller är drabbad av hög belastning så kan man enkelt informera kunden genom bloggen, sajtens första sida eller själva växelsystemet helt enkelt.

Är det mycket att begära?
Iranian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-02, 18:37 #2
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
Nej
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-02, 23:48 #3
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 791
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 791
Bedrövligt. Har haft samma erfarenheter.
Isak är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-03, 05:59 #4
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Det är kanske därför som de söker en ny supportansvarig? En del av Loopias problem består i, enligt mig, att de inte betalar vettiga löner så att de får tillräckligt med erfaret folk i sin supportorganisation. Det går helt enkelt inte att köra med unga, billiga, "pojkrumsexperter" i för stor utsträckning. Det kanske blir ändring på det nu.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-03, 14:26 #5
EmilIsbergs avatar
EmilIsberg EmilIsberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 106
EmilIsberg EmilIsberg är inte uppkopplad
Medlem
EmilIsbergs avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 106
Citat:
Ursprungligen postat av Iranian
Jag är kund hos Loopia sedan flera år tillbaka med ett helt annat konto och domän. Idag klockan 13:10 ringde jag till deras supoport för ett ärende. Enligt Loopia så var jag placerad i kö och på plats 4. Klockan 13:49 lade jag på efter att gång på gång hört att jag är nu på plats nr. 2 i kön.

Det här är oerhört frustrerande och gör mig besviken och arg på Loopia. Det här betyder att på 39 minuter hinner Loopia bara besvara 2 samtal. Jag kanske borde ha väntat i över en timme tills jag kunde nå supporten.
Jag förstår absolut att du och andra blir frustrerade. Den senaste tiden har det varit hög belastning på både telefon och e-post, med tidvis lång väntetid som följd. Vi arbetar på för att förbättra detta bland annat genom att rekrytera fler kunniga supporttekniker och vidareutbilda befintliga supporttekniker. När det gäller köplatser är den specifik per kö och även om vi ibland tar längre tid på oss att hantera telefonsamtal som gäller omständiga ärenden så hanterar vi bra mycket mer än två samtal per timme.
Kan du skicka ett pm till mig med ditt telefonnummer så kan jag kontrollera våra loggar för att se varför inte ditt samtal hanterades?


Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Det är kanske därför som de söker en ny supportansvarig? En del av Loopias problem består i, enligt mig, att de inte betalar vettiga löner så att de får tillräckligt med erfaret folk i sin supportorganisation. Det går helt enkelt inte att köra med unga, billiga, "pojkrumsexperter" i för stor utsträckning. Det kanske blir ändring på det nu.
Det stämmer att vi inte har några formella krav på varken arbetslivserfarenhet eller utbildning för att jobba som supporttekniker utan
hellre ser till viljan att hjälpa kunden och ett allmänt teknikintresse. Vi är ett ungt och engagerat gäng där de äldsta är strax över trettio och den yngsta nyligen har gått ut gymnasiet. Vi ser inte åldern som något hinder, om man har samma intresse som vi och vill hjälpa kunden.

Jag är den som är och har varit supportansvarig sedan början och det är också jag som har ansvarat för de rekyteringar till supporttekniker som har varit. Jag håller inte alls med om att vi på något sätt gjort avkall på kompetensen för att det billigare men där kanske du har bättre insyn än jag . Läs gärna den blogg-artikel som jag skrivit om min syn på supporttekniker:
http://blogg.loopia.se/2008/02/14/su...ch-utbildning/

Att vi söker ny supportansvarig är naturligtvis ett steg i att ytterligare förbättra kundhanteringen då jag kommer att få andra uppgifter och inte längre kommer ta dag-till-dag göromålen på samma sätt som jag gör idag.
EmilIsberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-03, 15:15 #6
Pixelstorms avatar
Pixelstorm Pixelstorm är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 122
Pixelstorm Pixelstorm är inte uppkopplad
Medlem
Pixelstorms avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 122
Ringde själv Loopias support igår angående ett av mina domännamn jag har där. Svarade nästan direkt och tjejen jag snackade med var mycket hjälpsam och trevlig!
Pixelstorm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-03, 15:56 #7
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
Jag har inte heller råkat ut för någon längre väntetid när jag har ringt till Loopia. Max ett par minuter vid något enstaka tillfälle.
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-03, 18:02 #8
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
mailade om lite domäner för 5-6dagar sedan ännu inget svar...
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-04, 13:08 #9
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
Citat:
Originally posted by Ara@Oct 3 2008, 18:02
mailade om lite domäner för 5-6dagar sedan ännu inget svar...
Bered dig på att inte få svar av registry. Jag har själv haft jätte problem när jag ville byte IP på mina namnservrar. Tog flera dagar innan man fick någon respons. Då ringde jag minst 5 gånger, mailade massor med meddelanden och fick personligen aldrig prata med någon på deras domänavdelning. Jag har 2 favoriter och 2 som jag gärna inte pratar med igen på loopia. Rosen går till Rickard och Lisa som var mycket hjälpsamma och fick ta emot mina aggressioner som inte domänavdelningen hade tid(?) att hand om. Risen behövs inte nämnas men tycker absolut det har skett en försämring när det gäller loopia efter alla dessa ägarbyten, 2?
zenda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-06, 18:39 #10
UnikGrafik UnikGrafik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 90
UnikGrafik UnikGrafik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 90
Tyvärr har jag oxå haft väldigt dåliga erfarenheter av Loopia. Har precis lagt på luren efter att väntat 32 minuter i telefonkö till supporten.

Förutom långa köer fick jag fel information om uppsägningar. En dagen skall man printa ut ett avtal och skriva på den och sedan posta snigelposten för att säga upp webhotellet... den andra dagen när jag ringer och frågar så skall man göra uppsägningen digitalt via deras hemsida.

Dagens problem med Loopia var typ 5 strulet med deras supportavdelning under senaste året... under all kritik!


FRUSTRERAD byter jag till en annan leverantör!
UnikGrafik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017