Kom ihåg mig?

Programmerare till biljettportal sökes

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-27, 23:47 #1
dannelito dannelito är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
dannelito dannelito är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Standard Programmerare till biljettportal sökes

Vad?

Det handlar om att bygga upp Sveriges största biljettportal. En omfattande katalog över evenemangsbiljetter till konserter, festivaler, teater & shower och sport från såväl arrangörer som andrahandsförsäljare. Även biljetter inom andra områden som bl a flyg & resor kommer att finnas med. Initialt är det företag som kommer att stå för utbudet, i förlängningen kan det även bli en handelsplats för privatpersoner som vill sälja sina biljetter. Målsättningen är hur som helst att göra det så enkelt och smidigt som möjligt för konsumenter att hitta biljetter till bästa pris (tänk Prisjakt).

Hur?

Biljettportalens system ska klara av att plocka hem och sammanställa information från feeds (xml/csv), skrapning alternativt inmatning i webbgränsnitt (alla biljettförsäljare får sitt eget konto). Informationen som samlats i en databas ska överskådligt presenteras för besökarna så att de med lätthet kan välja och vraka bland utbudet. Intäkterna kommer från affiliateprogram, klickersättning och annonsplatsförsäljning.

Vilka?

Själv är jag 35 år, bor i Uppsala och har jobbat med webbproduktion och internetmarknadsföring i några år, mestadels som projektledare. För det här projektet behövs det en självgående och erfaren programmerare. Jag skulle föredra en lösning byggd på php/mysql men andra alternativ kommer att övervägas om du som programmerare har bra argument. Samarbetsmodellen har jag tänkt mig så här: Du kodar rubbet och äger även koden, som jag i min tur "leasar" av dig mot 20% av intäkterna. Mitt ansvar är rent krasst att dra in så mycket pengar som möjligt med hjälp av plattformen som du har byggt. Det handlar alltså inte om delägarskap, vinstdelning eller liknande utan är mycket enklare än så. Betalas 50 tkr från annonsörer en månad så fakturerar du mig 10 tkr via ditt eget företag eller t ex FrilansFinans (om du inte har företag). För att trygga båda parter vid ett ev. avbrutet samarbete har jag tänkt mig ett "fallskärmsupplägg" som löper under ett år fram i tiden och innebär att du fortsatt får dina 20% medan jag får använda koden under perioden. Visar det sig däremot att samarbetet fungerar fint, vilket jag naturligtvis hoppas på, så kan vi diskutera andra samarbetsformer, ytterst ett kompanjonskap.

När?

Jag har gjort en grov uppskattning av arbetsbördan för din del av projektet, 200 timmar för att bygga en fungerande lösning som är lanseringsduglig, därefter ca 20 timmar/mån för att bygga vidare och så småningom ännu mindre tid per månad för att underhålla lösningen. Planerad lansering är strax efter årsskiftet, räkna alltså med att lägga omkring 100 timmar per månad inledningsvis. Jag kommer att jobba minst lika mycket på att få affärerna i rullning och kommer även att ta in andra personer vid behov, t ex för att utöka marknadsföringsåtgärderna och skapa själva webbdesignen (om du inte känner för att göra den biten också). Då jag tidigare har jobbat med mjukvarutestning kan jag sköta den delen. Drift- och utvecklingsmiljö kommer jag också att stå för. Allt för att du ska kunna fokusera helt och hållet på att koda.

Redo?

Om du tycker att ovanstående låter som en spännande utmaning och anser att du är rätt person för uppdraget, skicka ett PM eller mail till info[snabel-a]biljetter.nu där du berättar lite om dig själv, dina kunskaper och vad du har gjort tidigare. Hör även av dig om du har frågor. Är det något som jag tror fler undrar över kommer jag att lägga till en "Frågor och svar"-sektion i ursprungsinlägget.
dannelito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017